FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Webbtidningen www.car24.se säljes pga internationella sattsningar.
Sidans besökarstatestik varjerar mellan 500-2000 dagligen beroende på de nyheterna som kommer upp. Varje besökare kollar i snitt 9 sidor per besök. Sidan har PR 3 Sidans inkomst är ca 10-20 000 i månaden från annonserna beronde på hur mkt man marknadsför sig själv hos företagen i branchen. I överlåtelsen ingår: Sidans design, logga, domännamn och ev kontrakt med annonsörer och systemet som styr sidan. I administrationen: - Administrera komentarerna till nyheterna - Lägga till och redegera nyheter, lägga till bilder till nyheterna - Lägga till gallerier som kan kopplas till nyheterna - Lägga till kopplingar mellan nyheterna - Läsa in nyheter & bilder från www.allcarnews.com - Redegera RSS flöden beroende på kopplingar ex RSS till "volvo" eller RSS till "styling" osv. - Administrera alla sidor direkt i HTML från systemet. - Administrera och beskära bilder. - Redegera nyhetsbrev - Redegera metadata till nyheter - Och mycket mer små funktioner som kan disskuteras med den som är intresserad. Sidan är godkänd som media av: Acura Alfa Romeo Alpina Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Daimler Dodge Ferrari Ford Holden Honda Infiniti Jaguar Jeep Koenigsegg Lamborghini Land-Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz MG Mini Mitsubishi Nissan Noble Opel Pagani Zonda Peugeot Pontiac Porsche Rinspeed Rolls-Royce Saab Saleen Scion Seat Skoda Subaru Suzuki Toyota TVR Volkswagen Volvo A&L Racing ; ABT Sportsline; AC Schnitzer; ASMA-Design; B&B;Bentley; Brabus; Carlsson; Evolve Geiger;Genaddi;Giugiaro Hamann; Hartge; Kleemann; Magna Steyr; Mugen Nothelle Rinspeed; Saleen; Startech; StudioTorino; TechArt; RUF-Sverige car24 har idag sammarbete med nästan alla bilsutställningar runt om sverige, mer om det om man är intresserad. Pris: Bud Riktlinje: 100 000 Går också bra att kontakta på [email protected] eller 0735338694 (PM går jättebra det med) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ps. Kolla sidan hellst i IE, såg att annonsen längst upp hoppade ner ett steg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter skumt, du tjänar 10-20k i månaden men vill bara sälja den för 2k?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm, är det bara jag som inte förstår konceptet med att sälja en sida som minst drar in 10.000 per månad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
eliasson -> Det är väl inte så konstigt? Siten kräver ju kontinuerligt underhåll, nya artiklar etc. för att hålla sig vid liv. Nästan allt på siten är ju redaktionellt innehåll.
Även om en site skulle sköta sig själv till 100% kan det finnas många orsaker till att man vill sälja den, t.ex. för att få loss pengar till nya projekt eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Well, jag ser att om man har redan nu har 10.000 - 20.000 i inkomster så varför inte utveckla det till ett heltidsabrete, ungefär så är min tanke.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag driver också Estlands största motor tidning (car.ee), tre intrenationella motor siter, så tiden räcker inte till för att sköta den svenska sidan. Därav säljes den. Sådan är min tanke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Såld... Kan låsas
|
||