FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Men fattar inte riktigt det där med hur det fungerar när man skriver in en katalog som finns på riktigt. Som sagt ska läsa om om mod_rewrite innan jag börjar ställa massa dumma frågor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l RewriteRule .* din-php-404-sida.php [QSA,L] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kaktus:
Eftersom du kör php antar jag även apache: Lägg till (om du inte har det redan) en .htaccess i rooten med följande innehåll: Kod:
ErrorDocument 404 /404.php Den URL som efterfrågas hittar du i $_SERVER['REQUEST_URI'] och det är bara att parsa den efter eget behag. En viktig sak dock: Om du redirectar till en OK sida måste du skriva om statuskoden med: Kod:
header('HTTP/1.1 200 OK'); Om du verkligen vill att det skall vara ett 404 fel är det bara att skriva ut som vanligt. Ett exempel på vad du får ut finns här: http://plugincms.com/Test404/Jag+gillar+WN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är det för fel på det jag ovan skrev? Är det någon nämnvärd skillnad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men om mod_rewrite är ett alternativ så skall man definitivt överväga det i första hand eftersom jag misstänker att prestenda blir betydligt bättre med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag vill tacka för alla urbra svar! Jag kan inte lova att jag återkommer mer på denna tåden, nu ska jag utforska allt ni lärt mig! Tack!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|