FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjena,
Tänkte börja blogga på några av mina sidor, med allt vad det innebär i RSS-feed, kommentarer osv. Jag har någon hemgjord, halvhjärtad lösning på det just nu men precis som när morfar lagade cykeln med tuggummi och gem så blir det liksom inte helt bra ![]() Så, kan du tipsa om en bloggfunktion som: -Passar enkelt in i php-sidor -Är väldigt enkel -Kan läggas in i mina nuvarande sidor, jag vill alltså inte behöva anpassa mina sidor efter bloggen -Är gratis -och som skapar RSS-feed, pingar och hela baletten. Stort tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Wojt: Tack. Har kollat lite på Wordpress men det är lite för mycket out-of-the-box. Det verkar som man blir intvingad i att använda deras design osv. Jag har ju redan en sida och bloggen är bara en bifunktion.
Det jag är ute efter kanske mer lutar åt ett script. Är faktiskt inte helt säker själv men tycker att problemet borde vara ganska generellt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() http://themes.wordpress.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, men det är lite för mycket. Wordpress verkar fungera som att man börjar med wordpress och sen ändrar man däruitfrån. Alltså, huvudfunktionen och utgångspunkten är bloggen. Jag vill utgå ifrån min sida och därtill lägga till en blogg, utan för mycket besvär.
Det bör kanske sägas att jag inte har provat att lägga upp en WP-blogg utan bara laddat ner och tittat lite på filerna och informationen på nätet. Så jag kan ha fel...har jag? Edit: Alltså, när jag menar att man blir intvingad på deras design menar jag mest att man får anpassa sig för mycket för WP. Jag vill att bloggfunktionen ska anpassas efter min sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du kan bygga Wordpress till ett CMS om du så känner för det, eller bara kasta in det i /blogg/ på din domän. Om du vill ha en mogen plattform är det den rätta, allt annat är snarlikt ditt hemgjorda, men det ville du ju inte ha. Du kanske borde tanka ner och experimentera lite? Open source - det finns inga begränsningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Wojt: Jag ska ge det en chans i alla fall då, tack för dina tips! Jag ska försöka komma ihåg att berätta i den här tråden igen sen hur det har gått.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bara lägga bloggen på /blog/ och sen kan du ju skriva egna databasfrågor som hämtar content från bloggen. Eller varför inte syndikera med ett rss-lib från din andra sida. "Senaste bloggposter". Wordpress är ju jättekäckt att arbeta med, du kommer knappast att hitta en "bättre" lösning för just bloggning som skall vara anpassningsbar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Cool, som sagt, jag ska ge det mer än en sportslig!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|