FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1 smtp = ok 2 smtp = ok (enligt telefonsamtal med dom) 8000 smtp = inte ok (crystone) Dom vägrar svara på om det är tillåtet med flera per e-post, har skickat ett flertal, de gånger jag fått svar har det varit svävande svar som jag citerade på föregående sida. Per telefon går de bra, ska prova igen imorrn och spela in. Ena dagen är ombudet ett effektivt "snapombud", nästa kan man bli den fula fisk som DOS;ar IIS system, heja! (om man nu passerar denna hemliga gräns, som IIS knappt själva vet om den finns och som bedöms från fall till fall) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Nykomling
|
Enig, men följande är saxat från pressmeddelandet kring Crystone och där skriver "NIC-SE" själva det enda som är rimligt, nämligen att gränsen för antal ansökningar per tidsintervall beräknas per ombud. Sen är det väl troligt att detta skrivits av marknadsavdelningen och inte den tekniska avdelningen. Men månne inte den samlade hjärntrusten på Ringvägen 100 kunna definera och kommunicera vad som gäller....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> För att undvika att en kö skulle byggas upp i förväg infördes därför en spärr som innebar att varje ombud som mest fick skicka in en ansökning per minut till registreringssystemet (spärren ligger normalt på 8 ansökningar per minut). >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
IIS införde smtp relay för att man inte skulle kunna missbruka systemet. Genom att övriga ansökningar blir fördröjda. Så det betyder väl att man inte kan störa IIS verksamhet såvida man inte skickar flera 1000 ansökningar- alla från olika smtpservrar. jag skulle tro att så länge man inte bygger upp en kö i registreringssystemet hos IIS så borde det klassas som vanlig registrering och det är tillåtet. Börjar man däremot att fixa så man måste vänta 5-10 minuter på ett svar så tycker iaf att man börjar töja på gränsen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den enda egentliga skillnaden blir att attraktiva domäner lottas eller auktioneras ut till sitt marknadsvärde och pengarna hamnar inte i fickorna hos personer som har mer eller mindre tur i lotteriet. Finns så vitt jag kan förstå ingen som kan misstycka över det förutom eventuellt personer som livnär sig på att köpa billigt och sälja dyrt. Erfarna domainers lär väl snarast uppskatta att de kan verkligen köpa domänen de behöver istället för att behöva förlita sig på turen och snöpligt se domänen hamna i ett parkeringsprogram som inte utnyttjar dess egentliga potential. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om det dessutom finns ombud som missbrukar nuvarande gränser utan påföljder, vilket Håkan säger, så behöver det även motverkas. Om Håkan har ytterligare underlag om detta så får han gärna förse mig med detta (förslagsvis via e-post). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Loopia tillhandahåller inte snapback pga låg efterfrågan samt att vi har en policy om att enbart ta emot beställningar på domännamn som vi verkligen kan registrera. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
|