FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
vet att frågan tagits upp någon gång tidigare, men dock glömt svaret. Vi har lite olika meningar jag och min kollega angående vad vi ska "döpa" sajten till. Vi har både mp4butiken.se och mp4-butiken.se. Vilket ska vi ha som huvuddomän? Jag vill ha mp4-butiken medans kollegan mp4butiken..
Vad tycker ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Utan, tycker jag. Bindestreck är enkla att glömma bort i adressfältet. Givetvis ska ni registrera både med och utan, men det antar jag att du redan förstått
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade valt att köra på www.mp4butiken.se.
I vissa fall passar det med bindestreck och i visssa andra inte, är ju personligt hur man tycker från adress till adress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Tur du har kollegan
![]() Skämt och sido, jag tror ingen kommer rekommendera dej att använda en domän med "-". Snart inga som kör med det längre och det innebär att sveriges internetsurfare snart inte heller vet att man kan ha "-" i domäner. Satt och funderade om nån hyffsat etablerad och erkänd site kör med "-" men kom inte på nån? Någon annan som kommer på nån utöver adultsiter?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
all right.. alla här och alla övriga verkar vara eniga om att utan bindestreck är det som gäller.. så jag får väl ändra mig helt enkelt =)
därför jag tycker mp4-butiken.se är bättre är delvis pågrund av att jag tycker det ser snyggare ut och mp4butiken blir lite ihoptryckt på någe sätt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm, en sida jag använder då och då har ett bindestreck på ett mycket konstigt ställe.
http://www-lexikon.nada.kth.se/ Dom har dock numera även lexikon., men inte www.lexikon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla gärna in min tråd som tar upp samma ämne, fast där har jag fått tipset att ha med bindestreck! Några kommentarer om det?
http://www.webmasternetwork.se/f16t18905.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet är snarlik tidigare inlägg - Du har behov av båda domänerna!
"mp4butiken" är naturligt för typeins och "mp4-butiken" för att bindestrecket översätts till mellanslag i sökmotorerna, och resulterar i "mp4 butiken" vilket kan vara troligt att kunder googlar på. --- fabian - Att dom har bindestrecket på ett "konstigt ställe" beror på att www-lexikon och wwwlexikon är de absolut vanligaste slarvfelen pga av teckenuppsättningen på qwerty-keyboards. endera att du missar att sätta dit punkten eller att du missar den avsedda tangenten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
givetvis har vi både domänerna, men frågan vart vilket som huvuddomän.. =)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|