FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett gamalt kodat webinterface för psyBNC som jobbar med mysql. hör av dig i pm så pratar vi mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta har jag inte hållt på med på åtskilliga år, men varför förstorar ni problemet så mycket? Jag antar att psybnc läser användare/lösenord från en textfil, så problemet torde då bli att få textfilen att mata ut motsvarande mysql tabell? eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hoppas att du genom att spoofa ident inte tillåter dina användare att byta ident för du får du problem att identifiera de användare som rapporteras till din abuse@ email.
Nu är det quakenet du håller till på men var vänlig och förhindra dem från att komma till undernet då vi inte tillåter spoofade identd på vårt nätverk. Patrik jag vet mycket väl vad jag pratar om, jag vet känner till oident och jag vet att det går att spoofa ident på flera olika sätt, jag vet inte vad quakenet har för regler men på undernet kräver vi att användaren inte kan ändra sin ident för att kringå en gline, om användaren kan byta ident så bannas hela servern och alla användare på den, Jag har varit på IRC i över 10 år och har drivit IRC servrar på flera stora nätverk (de med över 100K användare) i över 6 år och det är ett helvete med alla dessa psybnc leverantörer utan identd och användare som byter ident så fort man sätter en gline. Om dina användare int ekan byta identd och du kör med mysql så är det jättebra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Går aldrig hindra användare att spoofa sin ident eller veta om det är spoffade ident.
Om en användare får en gline så skickar dom bara ett nytt SMS för någon krona och får ett nytt konto. Visst det är ett stort problem och inte något nytt. Nyss viste du inte att man kunde spoofa ident från psybnc utan envisades med att säga att det blev den användaren som psybnc kördes ifrån. Sedan är alla ungar på Qnet endast med massa cloner för få sin jävla Q. Så är normalt inga problem på andra nät. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Självklart går det att komma runt alla regler om man bara vill det. Seriösa shell företag följer dock de olika nätverkens regler. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|