FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jag har ett script som kollar hur så att en "Banner" är exakt 468x60 pixlar stor, genom att kolla på på bilden via en URL som mina användare skriver in i ett fält.
här är koden: if(strlen($_POST['banner']) > 0) { $bURL = str_replace(' ','%20',$_POST['banner']); $BSize = getimagesize($bURL); if($BSize[0] != 468 || $BSize[1] != 60) { $Error .= "We only accept banners with 468x60pixels<br/ >\n"; } } när mina användare har fyllt i fältet med banner URL´en så ska den läggas in i min databas sålänge den är rätt storlek annars kommer felmedelande. men när användarana skriver in vissa banner urls från vissa sidor så startar bara scriptet om och inget läggs till i databasen. någon som har en aning vad det kan vara för fel? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kan vara massa saker.. tex att getimagesize inte fungerar på vissa bildformat (ska funka på de vanligaste, men iaf), i och med att scriptet bara verkar gnälla om den inte är exakt en viss storlek så är det ju svårt att veta var felet är. Tipset är väl att skriva felmeddelanden för fler eventualiteter så att dina users kan rapportera vad som står sen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! jag har provat själv de Banner URL´er de försöker lägga till, och det är vanligta jpeg bilder som de itne fungerar på :huh:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|