FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ingen riktig koll på detta. Ska jag skicka in en årsredovisning till bolagsverket? Har ett HB (räkenskapsår 0101-1231), omsättning ca 1 200 000. Bolagsmän är bara fysiska personer.
Någon som har koll på detta? Om något ska skickas in så undrar jag oxå när detta ska vara bolagsverket tillhanda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja, det är väl skatteverket som vill ha in uppgifterna... Det sker samtidigt som din "vanliga" deklaration 2 Maj. Det finns N-blanketter som du skall bifoga innehållandes redovisningen från HB´t.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är tyvärr inte alls insatt; men under vissa omständigheter behöver du göra det. Ring bolagsverket och fråga?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Angående handelsbolag så gäller:
1. Företag vars årliga nettoomsättning normalt överstiger 20 prisbasbelopp är (enligt 1:2 och 6:1 BFL) skyldiga att upprätta årsredovisning om: - antalet anställda de två senaste räkenskapsåren i medeltal överstigit 10, eller - nettovärdet av tillgångarna i verksamheten, enligt en balansräkning för räkenskapsåret, överstiger 24 miljoner kronor. Edit: Årsredovisningen skall vara bolagsverket tillhanda "Senast sex månader efter räk.årets utgång" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prisbasbelopp för 2006 är 39 700 kr.
20 x 39 700 = 794 000 kr Således förmodar jag att du behöver skicka in en årsredovisning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
1. Företag vars årliga nettoomsättning normalt överstiger 20 prisbasbelopp är (enligt 1:2 och 6:1 BFL) skyldiga att upprätta årsredovisning om:
- antalet anställda de två senaste räkenskapsåren i medeltal överstigit 10, eller - nettovärdet av tillgångarna i verksamheten, enligt en balansräkning för räkenskapsåret, överstiger 24 miljoner kronor. Detta tolkar jag som om att jag inte behöver det. Har inga anställda samt att bolagets nettovärde inte överstiger 24 miljoner. Har jag fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är möjligt att jag var lite för snabb. Enklast är förmodligen att ringa eller maila bolagsverket och fråga.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det korta svaret är att, du behöver inte lämna in någon årsredovisning.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|