Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Faxserver

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-25, 01:30 #1
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Medlem

Hej
I ett av mina webb projekt (kvartersmenyn.com) så kan man prenumerera på en matsedel via fax utskick och nu har vi slagit i taket på vad vi hinner skicka under ett veckoslut.
Så jag undrar om det är någon som har jobbat med STORA faxlösningar här.
Problemet idag är att vi skickar med en pdf-fil som ska konverteras till en tif-fil och med den volym som vi idag skickar så upplever jag att servern har det jobbigt med konverteringen och inte blir det lättare om vi ska uppgradera antalet linjer nu.
Jag har hittat en ny programvara som jag ska prova men nu när detta förträffliga forum finns så tänkte jag höra här om det är någon som har erfarenhet av fax lösningar.
Idag använder vi GFI FAXmaker men då den jobbar ihop Exchange så upplever vi kapacitets problem redan idag och dessutom så blir licens kostnaderna svindlande höga när man passerar 30 linjer
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-26, 01:35 #2
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Vi använder faxback.com' s lösning och har licens för 16 linjer. Det är dock ingen billig lösning. Dialogic kort stöds och det är bra.
Puredata har även ett "lågpris" modemkort som har 8 portar per PCI-kort och som kostar kring 10K per kort. Det hanteras som klass1 eller 2-modem av programmen.
Vi skickar väderprognoser i vårt bolag www.vader.se, varje natt. Ska du köra mindre volym är ett par burkar som kör WinFax att föredra. De kan ju hantera två linjer per maskin och kan dela på databasen.
Meddela gärna hur många fax Ni skickar samt vilken operatör, avtalspriser mm ni har så kanske vi tillsammans kan pressa priserna ;-)
myweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-26, 03:27 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Torbjorn Ahlberg@Apr 25 2004, 22:35
Vi använder faxback.com' s lösning och har licens för 16 linjer. Det är dock ingen billig lösning. Dialogic kort stöds och det är bra.
Puredata har även ett "lågpris" modemkort som har 8 portar per PCI-kort och som kostar kring 10K per kort. Det hanteras som klass1 eller 2-modem av programmen.
Vi skickar väderprognoser i vårt bolag www.vader.se, varje natt. Ska du köra mindre volym är ett par burkar som kör WinFax att föredra. De kan ju hantera två linjer per maskin och kan dela på databasen.
Meddela gärna hur många fax Ni skickar samt vilken operatör, avtalspriser mm ni har så kanske vi tillsammans kan pressa priserna ;-)
Lösningen vi använder idag är inte heller billig licens kostnaderna för faxprogrammet är ca 30k och då har jag inte räknat in kostnaderna för Exchange sen kommer priset för korten vi använder (Eicon Server PRI kort) vilket är ca 65k st och vi har nyss köpt in ett till.

Idag faxar vi ca 45k fax varje veckoslut vilket vi inte hinner med på dom 30 linjer som vi använder idag sen vilken operatör och priser vet jag inte då kunden själv ansvarar för detta. Men jag kan undersöka den saken om du vill.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017