FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Studivz.net som är en ren kopia av siten Facebook har sålts till förlagsjätten Holtzbrink för mer än 100 miljoner euro. Siten startades på allvar i Mars 2006.
Siten har ca en miljon tyska studenter som medlemmar vilket betyder att förlaget betalar ca EUR100 per signad medlem. [Egenreklam ej tillåten. Detta är första varningen] Vad ska man säga? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
designen ser verkligen 90tal ut |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Visst är det sjukt.
Designen är ju ingen julgran direkt men i likhet med Facebook så verkar den typen av design funka bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag spår att en kopia dyker upp i sverige inom 1 månad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() minns ni miliondollarhomepage? det dök juh upp massa liknande i sverige direkt efteråt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fast Facebook har ju funnits jättelänge och dessutom haft gott om plats i svensk media ... det finns faktiskt ett par svenska siter men jag orkar inte leta upp dem just nu.
Student.se har ju samma riktning men funkar inte på samma sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dom kommer ju aldrig få igen dom pengarna... Jag lägger mina 10-cents på att någon högt uppsatt anställd på Holtzbrink kommer ligga med huvudet rätt djupt nedkört i huvudkudden inom en snar framtid.
Vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ju inga detaljer.. det är väl det gamla vanliga att xxx miljoner betalas ut vid xxx uppnådda mål? De KAN ju bara inte betala den typen av pengar i cash. Det kanske betalas i optioner i något nystartat företag? Who knows? Dessutom, vem är denne Mikael och varför är han den ende källan till den här händelsen?
Lite mera länkar iaf: http://gigaom.com/?p=7749&akst_action=share-this http://www.spiegel.de/netzwelt/web/0,1518,...,457536,00.html (för dem som talar flytande [edit].. tyska) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
fast jag tror nog vi svenskar är lite mer kräsna med design ändå. myspace ett annat exempel på ful design ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|