Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webshop ASP

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-01, 10:16 #1
Slavisa Slavisa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Nykomling

Tjenixen!
Söker någon som skulle vilja hjälpa till "ha ett samarbete i att utveckla en webshop portal i asp.
Har en mjukvara som hanterar Order, Faktura, Kassa Med mera och jag vill intergrera en asp shop i den...
Slavisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-09, 16:07 #2
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

Om det gäller Classic ASP ser jag inte behovet av en webbshop då det bara blir färre och färre som kör Classic ASP. Vore det ett "open source projekt" och det skulle skrivas i ASP.NET C# så kommer du kanske få några svar .... och, det är det självklara idag, att ta steget från Classic ASP upp till ett fullvärdigt programmeringsspråk vilket .NET är

cya,
/PatrikB
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 03:49 #3
Nykomling

Nykomling

Nja !
Till saken är att det skalla vara enkelhet i det hela. Slutanvändaren skall inte behöva ha någon större kunskap i data användning... Och behöva installera massa saker i sin dator för att kunna arbeta... m,m.
Sedan är det igentligen inte så noga vilket språk man anväder.. Det jag inte gillar med tex MY SQL är att du måste installera server m,m för att komma ihång. Det skall vara enkelt så enkelt som det bara går... Vist får man tulla på nått då?
Slavisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 07:24 #4
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Du menar alltså att du vill köra en webshop med access?
Oläst 2007-01-17, 08:35 #5
Flitig postare

Flitig postare

Nu är det väl ändå så att en webshop inte ska köras lokalt, om man förståss inte har en egen server. Men, sitter man med egen lina, egen server, så ser jag inte problemen med att "installera en mysql" eller MS SQL Server. Då torde man ha den kunskapen internt, eller "inhyrd hustomte". Ett mindre företag kan ju lätt uppgradera sin win2003 server till en Win SBS 2003 server (om de inte redan har det) för att få tillgång till MS SQL Server ...

Ska man skriva en sådan här applikaiton, och det ska vara "enkelt" att installera och få till design, så blir ju valet INTE Classic ASP utan ASP.NET. Sedan ska man ha i beaktning att Classic ASp snart kommer tappa sin "support" hos MS.

Access .. ok, för en mindre shop kanske, men ska det vara ett seriöst projekt så MÅSTE man ta klivet upp till en "riktig DBMS" ... ok, jag kan sträcka mig till MS SQL Server 2005 Express Edition. Kraftfullare än Access

Förstår egentligen inte vad du menar med "det ska vara enkelt"? Allt beror ju på hur man lägger upp ett sådant här projekt, med installation osv ... eller menar du att det ska vara enkelt med Order, fakturering, webshop osv? Ja, det är ju egentligen endast en utvecklingsfråga, dvs HUR man bygger upp hela applikaitonen, är den moduluppbyggd (OLF appen du har) så är det ju inget problem att lägga till webshoppen som en extra modul, där man kan hantera webshoppen via det gränssnittet, exportera ut till websiten som kör webshopen, importera nya orders från webshoppen osv ... jag menar, webshoppens administration behöver inte vara en webbapplikation utan kan vara en vanlig klient applikation.

Som sagt. Allt bygger på HUR man lägger upp hela projektet, hur avancerad applikation man vill ha. Med avancerad betyder det inte lika med "omständigt att installera" eller använda för slutkund ... snarare tvärtom.

cya,
/PatrikB
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017