FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad drar ni av det som? Vilket konto?
Mvh. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
5990 (Övriga kostnader för reklam och PR) är mitt förslag.
Eller möjligen 5970 (film-, radio-, tv- och internetreklam). Det är ju någon form av marknadsföring? eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag drar mina på "it-tjänster"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan ju se det som en tillgång också om man sitter på en riktigt bra domän och skriva upp den med några miljoner..
![]() men för att svara på var man kostnadsför så skulle även jag rekommendera ett 59XX konto. Varför inte skapa ett eget som heter Domänkostnader eller Internetdomäner eller liknande? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaren. 5990 får funka.... =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vem blir första person att bilda ett AB med ett domännamn som apportegendom då? :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vet inte om du menar regavgifter eller ett större inköp av en premiumdomän, en vanlig registrering kan du lägga på ett av de kontona som nämns i tråden.
Är det en immateriell tillgång (dvs bakomliggande större värdering av en portfölj eller ett dyrare domäninköp) rekommenderas ett konto för immateriella tillgångar, t ex någostans under 105X. (Om du handlar med domäner inom sv/eu/utanför eu så rekommenderas även separata kostnadskonton knutna till konton på momsrapporten för att underlätta den nya momsredovisningen som kommer from 1 januari 2007.. bara ett tips ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |||