FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
utan det va redan klart för nedladdning som ett mod. Men det ja menade är att i typ alla fall jag haft problem med att få saker att funka så har det vart i firefox det inte fungerat... PS: Jo ja vet att ja är sämst på programering, ja skulle inte ens kunna kalla mig för programerare, utan mer för söndas praktikant typ. Men när man gör saker som alltid funkar bra i IE och Maxthon medflera för att sen stoppas av firefox så är det firefoxs nolltolerans av fel som är det allra jobbigaste som gör den dålig (Enligt mig)... Det som funkar i IE bör ju funka i firefox tycker man, men men Klarar firefox inte av att programera en browser som klarar av att läsa kod från söndasprogramerare så som IE gör så är det dåliga programerare tycker ja. För att jag är dålig programerare betyder ju inte att Firefox skaparna behöver vara det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe...
Fick höra samma sak av en kille en gång också: "FF är ju helkasst, ingenting som fungerar i IE fungerar där". Även den gången var det en felaktig färgkod utan # som var problemet, vilket jag snabbt kunde leta upp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Leon: Det var inte meningen att kritisera dig. Alla kan inte vara bra på javaskript. Men när man fördömer något som man inte har en aning om så får man räkna med kritik.
Det är ungefär som att kritisera BMW med orden: Nä, det är inte så att jag kan köra eller så men jag tycker de har dåliga köregenskaper. Varje gång jag försöker köra den så blir det fel. Med liknande uttalande kan du räkna med att du får kritik från folk som säger typ: Jag kör BMW varje dag och den är underbar att köra. Jag hoppas du förstår min något haltande liknelse. Det du borde kritisera om det är något du vill kritisera är att de flesta nedladdningsbara skript som finns är gjorda på IE under en tid när IE var helt dominerande och av folk med medelmåttiga kunskaper som med nöd och näppe fick det att fungera i den webläsare (IE) som de råkade använda. (Jag drar förstås alla över en kant här men det är inte helt osant, det beror också till stor del på att standarder har utvecklats i en riktning som man inte kunde veta för några år sedan.) IE6 är föråldrad och av naturliga skäl fungerar då också äldre skript bättre där. Det finns också en påtaglig risk att dessa halvdana skript inte kommer fungera i IE7 som är betydligt bättre än 6:an. Ska du då också kritisera den också? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu lugnar vi ner oss så att ingen kommer och stänger av tråden pga av tråkiga kommentarer, OK?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
martine.
Jag förstår hur du menar, synd bara att detta slår mot sånna som mig som bara klarar av halvknacklig kod över huvud taget. För att kunna skapa något alls på nätet. Om det resulterar i att inget funkar senare i tiden, då må det vara så. Som sagt tiderna försändras och det är kanske dags å inse det innan man blir en sur gubbe eller liknande och bara bita ihop... =P |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|