FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fick en gång en liknande burk leverarad med posten. Diskettenheten hade lossnat med hållare och allt. Den hade slagit sönder grafikkretsen - så det blev nytt moderkort. Kylflänsen inkl monteringen på processorn - så det blev ny processor. Och så var minneskretsarna skadade - så det blev nytt minne också.
Inte roligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Själva plastfästet har inte gått sönder dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Glömmer aldrig den gången posten körde över ett av våra paket med en truck. Paketet var böjt som en bannan och hade stora däckspår tvärs över det när det levererades till oss. Dessutom var det en leveranstid på tre veckor på switchen som var i paketet så det tog ytterligare en månad innan vi fick en ny.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Uppenbar misstanke om felaktigt gods som inte skall levereras utan att kontakt tas med mottagaren.. Man levererar inte bara en produkt utan att förmedla en känsla ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Posten och Deutche Post i samarbete: http://www.walfridsson.se/server/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan börja med att säga att jag tidigare skickat iväg ett 500-tal paket med olika fraktbolag.
Tror jag skrivit detta tidigare, men skriver det igen. Bussgods är absolut INGET att rekommendera om du ska skicka något känsligt paket. De ända tillfällena då vi använt oss av bussgods är då vi skickat något hårt/fast som verkligen klarar kraftiga stötar som t.ex plåtkorgar för kylskåp. Mina erfarenheter SCHENKER - Dyra men snabba leveranser med hyffsad varsamhet (beroende på ort). BUSSGODS - "Billiga" leveranser med riktig dålig varsamhet, min erfarenhet är att minst 4 av 10 paket går sönder eller kommer fram fraktskadat. DHL - Varsamhet och prislista något i mellan schenker och bussgods. UPS - Endast använt vid ett tillfälle där allting fungerade utmärkt. Mitt tips är att man bör använda sig av posten för mindre paket som inte väger mer än 20-25kg. Angående ditt paket som gått sönder på vägen bör du ta kontakt med bussgods, om du inte redan gjort det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|