FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har kikat lite på FSB och LRF Konsults gemensamma satsning e-bokföring och faktum är att jag tycker den ser riktigt trevlig ut, men det är samtidigt lite svårt att förutse hur väl det fungerar i praktiken. Jag undrar därför om någon har erfarenheter av tjänsten? Snabb, enkel, bra support eller trög, komplicerad och dålig support?
Alternativa tjänster som fungerar liknande eller andra tips kan förstås också tryckas in i tråden om ni vill. http://www.foreningssparbanken.se/sst/inf/...0,,8100,00.html
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
250 kr/mån = 3.000 kr/år ganska dyrt.
Du måste ju ändå ha verifikationer, och du ansvarar för bokföring arkivering och att medium för att kunna läsa datalagrat i 10 år. Köp ett bokföringsprog, är billigare och du har själv kontroll SPCS bokföring (inte administration) är lätt använt och stabilare än admin men mindre funktioner. Kundfakturor fakturajournal leverantörsjournaler och annan sk sidoordnad bokföring kan du köra i excel. om de inte är för omfattande... Faktura mall och journal mallar kan du ladda ner Här gör om dem som du vill ha dem. Vill du ha andra så hör av dig har nog några liggande i datorn. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SPCS Bokföring kostade också 3000 då jag kollade senast (med 1 års serviceavtal/support).
En stor fördel med FSBs lösning är att de sparar information i 10 år vilket betyder att åtminstone en stor del av ens bokföring är någorlunda "skyddad" om man inte själv har de bästa backuprutinerna. Samtidigt kan FSBs lösning även hantera fakturor, kunder och artikelregister och för mindre företag borde detta var en bra grej. Sen är just huvudfördelarna, dvs kontointegrering och att kunna skicka momsrapporter online riktigt trevliga tycker jag. Men men, än har jag inte fattat något beslut och tackar för all input jag kan få ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annars kan du väl ta en titt på Start and Run ..
http://www.startandrun.com/index1.asp Där har du allt och det kostar endast 100kr + moms / månad. Bokföring, Faktura mm mm.... Kan ju vara värt att kolla upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag passar på att låna tråden lite.
Någon här som rekommenderar något fakturaservice företag? Har kikat på Amfa Finans och Aktiv Kapital men vet inte riktigt vilket jag ska välja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Så jag efterfrågar fortfarande eventuella erfarenheter från folk på forumet ;-)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag är också intresserad att höra någons erfarenheter av FSB's e-bokföring.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte lägga upp en byråversion av något redovisningsprog, på någon server med en klienthanterare...
Verkar ju finnas intresse... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon som har något nytt att tillföra denna tråden?
Jag är själv främst intresserad av att fakturera online, med koppling direkt till ens bankkonto. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|