FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena, hur gör ni för räkna er flex tid? någon som har något fint excel ark eller ett program?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skriver upp antalet timmar i ett excel, positiva tal när jag jobbar över, och negativa när jag kompar... Så har jag en summering på den kolumnen för att se hur mitt flex-saldo ser ut... tilläggas bör att jag även skriver upp datumen för respektive tid..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eftersom vårat företag fakturerar nedlagd tid är det nte bara flextid som är intressant utan nedlagd tid.
Många företag använder excel, många använder ett program. Google är din vän när det gäller att hitta lösningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det lättaste är väl att fråga lönepersonalen på din arbetsplats hur de vill ha den specad.
Vissa vill ha den på ett särskilt papper och andra kan tänka sig den hur som helst, som sagt, olika mellan olika företag. Att bara räkna + och - bör inte ställe till något problem för någon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder QBIS för att hålla ordning på min enda anställdes flextid och det funkar hyfsat. Det jag saknar är att han kan rapportera lite närmare vad sjutton han gjort - onödigt att köra massa små projekt att rapportera tid emot - skulle funka bra med ett kort meddelande i systemet varje dag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har i dagsläget inte någon tidsrappotering alls. jag vill hålla reda på min flex så jag kan bevisa på papper att jag har tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
*Du har ett PM* |