FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en bunt domännamn som mitt företag använder aktivt (inte parkerade alltså) utspridda på GoDaddy och Spray, och fler är nog på väg. Domännamnen pekar mot dedikerade servrar. Domännamnen inkluderar .se, .nu, .com, .net och .org. Dessutom har jag flera olika DNS-tjänster för de olika domännamnen.
Det har gett upphov till flera problem: 1) Varken GoDaddy eller Spray har bra kontrollpaneler: dom är snarare _usla_ 2) Det börjar bli grötigt att hålla reda på domänerna 3) Många stora .com-administratörer klarar inte .se (GoDaddy), och dom som klarar .se verkar för små eller dåliga (Spray) Dessutom kan man ju tycka att man borde få bättre priser eller bättre behandling om man placerade alla domännamn hos samma leverantör. Det borde finnas andra här som är i samma sits. Hur har ni gjort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte många domäner men jag rekommenderar LoopiaDNS. Även om de haft lite serverproblem på sistone så tycker jag att det sammanfattningsvis varit bra.
Där kan du registrera både .com å .se och du har tillgång till en relativt bra kontrollpanel där du kan hantera namnservrar etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säger det samma LoopiaDNS är riktigt bra. Använt det ett bra tag och det har funkat skitbra, förutom senaste nertiderna. Och om jag har fattat det rätt behöver man inte handla något av Loopia för att få utnyttja tjänsten.
Själv körde jag alltid egna dns-servrar men tyckte det var för mycket strul. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska prova. Tack för tipset!
Om nån har andra idéer så lyssnar jag gärna på dom också. |