FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Är ny här på WN och har en fråga. Vad är det som tar så lång tid för att peka om ett domännamn? Har beställt en ompekning av mitt domännamn från Loopia till ett annat webhotell och fick till svar att det tar mellan 24 -48 timar. Nu har det snart gått 48tim och det fungerar fortfarande inte ![]() Någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror ju lite på vad det är för typ av pekare som du ska lägga om och på vilket sätt du valt att göra det. Är inställningen gjord via loopiadns så bör pekningen så igenom i princip direkt, är det en lite större ändring så upp till 24h, om det inte gäller ex. ett .se och det ska ändras hos iis för att lägga om hela domänen, då kan handläggningstiden vara längre. För att göra en fullständig flytt av ett .se-domän så rekommenderar jag att du tar kontakt med ditt nya webhotell så kan de hjälpa dig igenom proceduren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej det är nu domän och funderar bara på hur det fungerar och varför det tar så lång tid.
Inte så kul när sajten ligger nere och så här i efterhand att jag skulle informerat mig mer om detta.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det gäller för a k t i e k u r s .nu så har ju loopias pekning slagit igenom och ligger idag mot "din nya leverantör A* ", och ditt problem låter som att det är någon dns som inte vet vad den ska göra. Den enda träffen man får på det aktuella domänet är ju på ns, finns ingen a, mx eller liknande angiven idag, så inte konstigt att det ligger nere. Ta kontroll över dns'en hos din nya leverantör så bör allt vara uppe på några timmar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej ,
är det där problemet ligger. Tack för svaren L.P |