FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vad är det för maskin som behövs för att trycka på kläder? Vad kostar en sådan? Var finns de att köpa?
Trycket behöver inte vara något extraordinärt, men det skall helt klart vara bra kvalitet på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är jag ingen expert på detta, men det finns ju lite olika maskiner för ändamålet. Har en kompis som har tryckeri och ett gäng olika maskiner. Vad jag vet har han en mindre maskin för "mindre bra tryck" (även om det är bra kvalitet alltså) som går lös på några hundratusen... den används till t ex tryck på matchtröjor osv... hans stora maskin med åtta armar som trycker med riktig färg vet jag iaf att den kostade 1,2 miljoner ny.
Sen finns det säkert andra maskiner i massa olika prislägen. Så frågan är ju vad ditt behov är och hur din budget ser ut. Mao känns det som att man kanske ska anlita ett tryckeri om man inte själv har jättestor produktion och kontinuerligt tryckande. Det lär ju vara billigast så. Dock, är det massa som ska tryckas och kontinuerligt och det är din "affärsidé" då kanske en maskin är det rätta för dig. Finns säkert andra som kan hjälpa dig med mer info. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|