| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Vi har under de senaste dagarna haft väldigt stora problem med mailen hos one.com (bortsett från de stora fördröjningarna deras mailservrar har haft de senaste veckorna). När våra användare användes sig av "simple webmail" så går detta via mailsystemet "SquirrelMail version 1.4.6". Här finns flera kända problem, bla. att avsändarens namn riskerar att bli samma som tidigare inloggad från samma dator (förutsatt att denna inte loggat ut korrekt) Men under de senaste dagarna har både avsändarnamn och avsändarmailadressen blivit fel, och då till helt slumpis utvalda domäner och mailkonton hos one.com som vi inte har någon koppling till.
Någon mer som haft samma problem? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Haft problem att hitta mailservern jag har hos one.com
Men väldigt korta stunder, har alltid löst sig vid försök 2. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
jo, dom har haft stora problem med sina mailservers, verkar totalt överbelastade så ibland så stänger den ner imap-koppligen. Men hatar att det kan bli någon annans avsändaradress, adresser som man inte har något att göra med. Ex så har vi fått @h e l v e t e .se en gång, inge bra bild våra kunder får av oss i det läget
Avtal och annat kan ju våra kunder svara på till fel adress, kan ju knappt bli värre.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Man får vad man betalar för, inte sant?
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|