FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många % google trafik är normal? Min sajt ligger på mellan 16% till 20%, är det bra eller dåligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Det varierar ju beroende på vad för sida du har.
Vissa sidor har 99% Google trafik och 1% övrigt. Andra sidor har tvärtom för att folk skriver in sidorna direkt som url. Och en tredje sajt kanske får trafik från kataloger och andra länkar.. Exempelvis vore det kanske inte så tjeckt om Lunarstorm var beroende av att ligga 1a på några ord för att få trafik alls. Sålänge du har trafik är det bra :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De flesta får mest läsare från Google. Vissa bloggar och stora nättidningar är ibland undantag. Till exempel är 25% av våra läsare räknat per en dag på Nyfiken vital återvändande läsare. Av de övriga kommer 60% av läsarna från Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
På min SEO sajt har jag[*]Google 85.80% [*]MSN.... 11.11%
Samtidigt som en tjänst har[*]Websidor 53.11% (type-ins inräkanade) [*]Sökmotor 46.89% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Men 16% är alltså ganska dåligt , resten är väl så kallade direkt användare, dvs folk som slår domänen i webläsare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Google- och andra sökmotorbesökare är bäst, i termer av aktivitet på sidan.
MSN-användare är bättre än google. Ju längre ner sökordet hamnar i serpen, desto bättre kvalitet på trafiken. Portaltrafik är sämst. Min egne funderingar, om det kan vara till någon ledning ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har över 80% organisk trafik på mina siter.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|