Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Värt o köpa 100 inlänkar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-04, 13:45 #1
Kaninkul
Guest

Kaninkul
Guest

En kille erbjöd mig att köpa 100 inlänkningar ifrån PR4 kataloger, min sajt har PR3 och är svensk men katalogerna jag skulle bli tillagd i var engelska, är det värt?

Kommer min PR & position i sökmotorerna stiga?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-04, 16:09 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Om det är värt det eller inte beror naturligtvis på priset.

Sen finns det lite andra saker som du bör kontrollera:
Kolla så att katalogerna ligger på olika ip-adresser.
Kolla så att sidorna där dina länkar kommer att ligga verkligen är indexerade i Google.
Kolla så att ankartexten i din länk varierar sig och inte är samma 100 gånger om.
Kolla så att han inte lägger dit alla länkar samtidigt. Utan kanske 10 första veckan, sedan 20 nästa vecka osv.

Sen har länkar från kataloger alltid ett begränsat värde i Google. Du kommer säkert att nå en förstaplacering i MSN. Men det är nästan omöjligt att säga hur Google kommer att se på länkarna. Det beror helt på vad det är för kataloger. Jag skulle värdera 100 inlänkar från 100 olika kataloger till samma värde som fem inlänkar från fem vanliga sidor. Men det är bara en högst personlig värdering och det finns inte nödvändigtvis någon sanning bakom det.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-12, 13:03 #3
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Vettiga kontroller men det räcker inte.

Det är jättevanligt att länkar säljs från kataloger med högt PR som helt saknar effekt därför att Google inte värderar deras utlänkar alls p.g.a. kvalitetsfiltrering. Kolla därför också katalogens bakgrund och profil på inlänkar.

Är det en svensk länkkatalog (eller länkfarm) och alla inlänkar till den är engelska och från irrelevanta sidor medan registrering i Sunet eller svenska delen av DMOZ saknas kan du lugnt räkna med att länken du får är helt värdelös. Sedan är det sak samma om Google toolbar visar PR5, PR6 eller PR7.

Har katalogen omvandlats från att våra något annorlunda, t.ex. en informationssida på engelska kan du också lugnt räkna med att länken du får är helt värdelös.

Omräkningen mellan katalogen och andra sidor stämmer förövrigt inte. Kataloger med kvalitet värderas högt medan övriga värderas mycket litet. Det framgår inte alltid av PR så sök själv efter vigör. Att katalogen uppdateras, att den innehåller bra sidor, att den inte har flera länkar site-width till andra projekt, att inlänkarna till den ser bra ut, att den nyligen inte bytt inriktning, att namnet på ägaren är angivet, att den är registrerad i Sunet o.s.v.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017