FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om man vill starta en tjänst (endast för svenska användare), vad ska jag regga förutom .se? Är det viktigt med .nu, .com .eu ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
.se .com .nu .org .eu
i den ordningen för min del beroende på hur viktigt oh stort projektet är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag tycker nog .net är rätt viktig också
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
.se.com, .net och .nu registrerar jag oftats och tycker de är viktigast och mest lämpliga. Övriga registrerar jag också om jag är väldigt mån om mitt "varumärke".
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för hjälpen!
Fick bli .se .nu .com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle knappast välja en .se om jag inte hade .com.
Om man lögger ut 700 kronor på de sju vanligaste domänerna så är det oftast en mycket liten säkerhet för att skydda sig mot domänsnyltare. Glöm inte bort att även registrera felstavade varienter på .se och .com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du skriver "välj inte en .se om du inte har .com" med motiveringen att "vargen kanske kommer" - Men om han trots allt gör det väljer en .se-adress, när någon annan kanske har .com, .nu .eu etc. Gör inte det då Simonee till domänsnyltare ? som naggar på andras namn och verksamheter.. Eller vem ska bestämma vem och vad som domänsnyltar ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|