FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Idag kom ett nyhetsbrev från funstuff.se till min fru. Brevet inleds med några vackra (?) ord om deras syn på spam och att om man fått brevet utan att själv ha prenumererat så måste det vara en vän som i all välmening anmält en.
Jag tror inte att det är vanligt att man anmäler sina vänner till nyhetsbrev. Vi kan heller inte komma på någon som skulle ha anmält henne till detta (det är helt enkelt inte hennes "grej"). Frågan är därför: Är detta något de skriver bara för att verka okej, medan de själva skickar ut brevet som spam? Har någon av er fått liknande brev? Ett litet utdrag: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är väldigt vanligt att man skriver så.
"Du får det här mailet för att du anmält dig på xxxxxxxx.com, om inte så är fallet så kan du ta bort din adress genom att besöka bla bla bla" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Funstuff.se har fått tag på Letsbuyits register med e-postadresser. Det är i alla fall min teori som jag har rätt goda skäl att tro på.
Är din fru medlem hos Letsbuyit, efa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick samma mail ifrån Funstuff...Är inte anmäld till Letsbuyit men är säkert anmäld till en massa annat crap.
Men jag störde mig inte på mailutskicket i sig (för det får man ganska många) men det var just det här oskyldiga 'vi är emot spam med det är precis det vi gör'... Och meningar som 'Dags för ett nytt nyhetsbrev, det var ett tag sedan nu.'...??? OO, vad jag har väntat - undrade var de hade blivit av.. ![]() Bara för oskyldigt och uppenbart! Får mig att tänka på en liten affär i Egypten i vimlet av konkurrenter som stod och skrek om att de hade det bästa priset och varorna...Men ägaren till denna affär sa till mig - 'Come! Come! Come to my shop so I can rip you off...'. Gick med honom med en gång för han körde inte med något BS! Lite OT.. Men intrycket förbättrades ju inte av att alla deras 100-tals sökord är synliga i Mozilla!!! Mvh - Snobba P.S. Hej förresten - suveränt forum! Har varit åskådare ett tag.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|