FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
... är 240 kr / nyregistrering av domänen... Är det sinnessjukt eller sinnessjukt? Någon som vet vart man kan få det gjort billigare (läs gratis)..? Tycker inte man ska behöva BETALA lika mycket som den kostade för att ändra ägare...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det tycker jag. Personalen som tar emot fax, måste kontrollera det och skicka iväg kostar också. Vad gör den extra 100-lappen? Denna gång är ju inte automatiserad så det känns naturligt att det kostar lite mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis som Terabyte skriver så innefattar ett ägarbyte av en .se-domän en hel del manuellt arbete i dagsläget. Vårt pris på ägarbyte av en .se-domän (240 kr + moms) inkluderar även 1 års förlängning (120 kr + moms) av domännamnet ifråga.
Förhoppningsvis kommer det manuella arbetet att reduceras/elimineras i och med introduktionen av NicEasy, II-stiftelsen nya system för registrering- och hantering av .se-domäner. Ni kan räkna med ett lägre pris på ägarbyten av .se-domäner i sådana fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Bara lite spontant nu när fråga är uppe..
Vad gäller vid byte av adress och namn, låter kanske dumt och nog samma sak. Jag är redan ägare, genom ett företag (det som mitt loopiakonto står under), men vill få det på mitt personliganamn istället?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Åker snålskjuts på tråden också. Vill överföra typ 100 domäner mellan ett bolag jag äger till ett annat jag äger. Lättast och billigast sätt att göra detta på? Ni får gärna PMa
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du vill att du personligen ska vara ägare till en .se-domän, istället för ett företag, så är det alltjämt ett ägarbyte vi talar om. Hade det rört som om en adressändring så hade det inte medfört någon extra kostnad.
Det är lite trist att II-stiftelsen ska behöva ta ut en avgift på 120 kr + moms för ägarbyten. Under t ex .com, .net och .org kostar ägarbyten ingenting (åtminstone inte hos Registry, motsvarande IIS). Fast samtidigt är IIS inte lika dyra som t ex Nunames, som debiterar $150 + $30 för ett ägarbyte på en .nu-domän. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Jonathan! Galet snabba som vanligt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
NEware tar "bara" 179:- + moms för detta. Om man önskar bulköverlåtelse kostar resterande namn 120:- + moms
/Niklas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kan ju inte vara sant att bara för man bytar org# och bolagsnamn så får man betala nästan 20.000kr för att få domänerna (140st) bytt till det nya?
Man blir nästan lite ledsen på sånt, någon som har ett bra erbjudande får ni som sagt gärna PMa mig. .com och .se endast, .nu har vi andra metoder med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Asså seriöst nu.... Manuellt granskande? Är vi på stenåldern i Sverige eller något? Ni som använt godaddy vet hur enkelt det är att byta ägare på domäner. Och rent tekniskt sett så borde det vara lika lätt och snabbt att ändra ägare på en .SE domän som det är att ändra DNS:er för en .SE domän... Vadå faxa in? Seriöst nu... Skärpning på .SE
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|