FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har ett litet problem. På fritiden brukar jag spela online-spelet wow lite då och då. Och idag var det naturligvis någon jäkel som lurade mig på en hel hög med guld. Sur som jag är så vill ja naturligtvis ha tillbaka det. Jag har fått tag på personens lunarkonto och i vilken stad han bor. Han är 16 år. Är det möjligt att jag kan få reda på telefonnummer / adress med hjälp av ett IP-nummer ? (om ja får han att gå in på någon av mina sidor t.ex) Hur isf? Jag tänkte bara jäklas lite med han och visa han sitt eget telnummer, då kanske han blir skraj och lämnar tillbaka skiten. Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(Vilket också är smidigast, för att får reda på personinformation via IP-nummer så krävs det idag en polisanmälan på ett brott som kan ge mer än 2år i fängelse) Skapa ett konto på Lunar och uppge dig för att vara en brud, skriv inlägg till honom som bruden. Var dock noga med att skriva till andra också så att det bli aktivitet i gästbok/mail osv. Annars är det bara misstänktsamt. Efter att ni snackat ett tag så fråga om han har mobil osv, eller om han vill att du skall ge han en bild, så välj att mms:a den till honom om den möjligheten finns. Så har du hans mobilnummer ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja om vi säger såhär. Han har nog inte högre iq än en fiskmås. Jag loggade in på en annan karaktär och fick kontakt med honom. Jag sa att jag hittade honom via lunarstorm och drog någon vals som inte ens en åsna hade gått på. Tydligen så gjorde han det och ha fick det iaf bekräftat att personen i spelet och personen på lunar var samma.
Sista alternativet funkar. Men det finns alltså inga smidigare sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skapa en ny (kvinnlig) karaktär i WoW och fråga allmänt när han är i närheten nåt i stil med "Finns det några söta pojkar från Norrköping (eller var han nu kommer ifrån) här? *ler* =)" Han lär ge dig massor av items osv...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller verkligen med tidigare talare, skapa ett falskt lunarstorm konto och en falsk karaktär på World Of Warcraft.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
(vet inte om min förra post blev raderad eller om ja glömde posta, här kommer en annan version)
ja har med 90% säkerhet fått tag i hans adress och nummer. finns det några lagliga sätt man kan få han att lämna tillbaka sakerna? ja har skickat mail ingame till han där ja visade han hans adress. (inga hot eller dylikt) det värsta är att blizzard inte bryr sig alla. "Det är inte deras policy att hålla på med sånt" nått i den stilen svara dom. :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag som har missuppfattat situationen, eller varför går du inte till polisen när någon har stulit från dig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men va fan.. det är ett jävla datorspel.. Ska alla börja polisanmäla varandra? "Han satt och campa hela tiden nu vill jag att han ska ha 2år på kumla" .. Sluta lira börja jobba!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
haha jaa, seriöst hade du gett i väg dina pengar irl? det är ett datorspel. om du dör där.. dör du med då? du blivit blåst. bara acceptera.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|