Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på fractalposter.com innan sjösättning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-20, 20:40 #1
backens avatar
backen backen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Medlem
backens avatar

Tänkte strax sjösätta mitt lilla projekt www.fractalposter.com (just nu http://php4.web-3.crystone.se/fractalposter.com/) där man kan utforska fraktaler (eller ja en fraktal i alla fall).
Fraktaler man zoomar fram och tycker är fina kan man lägga till i användarnas galleri och kommentera och betygsätta.

Av listan på funktioner och saker som jag tänkte implementera är nog 10% gjort men eftersom jag gör detta på min fritid så riskerade den att aldrig bli klar.
Så nu får det snart bli ett släpp.

Sidan kräver java för att fungera, inte så smart val men fraktalrenderaren är skriven som en applet och jag har inte tid att skriva om den.

Inkomst möjligheter som jag tänkt mig är en koppling till zazzle.com där jag har tankat upp högupplösta versioner utav vissa fraktaler från galleriet (som jag sedan får provision på om någon köper som posters) och möjligen annonser.

Vad tror ni om sidan? Att målgruppen är väldigt liten är väll ett problem. Speciellt eftersom jag inte är så pedagogiskt lagd så jag förutsätter inte att någon utan förkunskaper om vad fraktaler är förstår ett skvatt.

Är det någonting jag bör fixa pronto innan jag kopplar domänen till sidan?
backen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 22:48 #2
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Fraktaler är tufft. Gjorde ett enkelt Javaprogram i skolan för 1.5 år sen. Så om du vill ha lite inspiration på andra fraktaler: http://www.d.kth.se/~spett/fractal/screenshots.php
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 23:37 #3
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Underbart kul med Explorern du byggt. Ett tips till dig är kanske att göra de små fraktalerna till höger och på förstasidan till klickbara thumbnails i typ GIF format. Sidan blir lite segladdad just nu. Fortsätt såhära!
Adam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-21, 07:19 #4
backens avatar
Medlem

Medlem
backens avatar

Citat:
Originally posted by alj@Sep 20 2006, 23:37
Underbart kul med Explorern du byggt. Ett tips till dig är kanske att göra de små fraktalerna till höger och på förstasidan till klickbara thumbnails i typ GIF format. Sidan blir lite segladdad just nu. Fortsätt såhära!
Ja just nu är alla fraktalbilder på hela siten små applets som renderar fraktaler.
Speciellt på förstasidan blir väll detta lite dumt eftersom man inte kan förutsätta att java är installerat och att man inte får en chans att förklara att det behövs innan det behövs.

Problemet är att om det ska bli bilder så måste dessa genereras på servern när man lägger till en fraktal i galleriet.
Jag har skrivit ett "offline" programm i C som använder GD för att rendera stora fraktaler men det tar nog en stund att porta det till PHP.

Kanske fixar jag detta manuellt för förstasidan till att börja med.
backen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017