FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Behöver lite råd.
För ca 1,5 år sedan köpte jag en programvara för faktura, lager, order. Programvaran lovade mycket och eftersom priset var bra nappade jag. Det visade sig snart att flera av de utlovade funktionerna inte fanns/fungerade. Har ringt 500-talet samtal (var 10 fått svar) till företaget (samma man svarar varje gång) och har i princip alltid fått ett löfte om en tidpunkt då jag ska få uppgraderingen. En enda uppgradering har jag fått men trots det hade INGEN av de utlovade funktionerna tillkommit. Endast nya buggar. Nu har jag skitit i det hela under hela sommaren men tog upp det hela igen i fredags. Fick då löftet att det nu skulle finnas en uppgradering och jag skulle få den på mail sedan kl 16 samma dag. Inget kom (som vanligt). Ringde idag igen. Då fick jag beskedet att den funktion, som jag efterfrågat mest, tydligen fortfarande inte är helt klar (enligt tidigare besked var det sluttester redan i våras) men att jag skulle få en uppgradering som innehöll en hel del annat. Skulle komma senast kl 17 och jag krävde att han skulle höra av sig om det skulle vara några som helst problem. Har inte fått något! Har inte hört något! Hela tiden nya löften som bara bryts. Vad tusan ska jag göra?? Kan man gå vidare juridiskt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan gå vidare juridiskt eftersom du inte har fått utlovad leverans av den produkt du har köpt. Du begär nedsättning av priset. Du får avgöra vad du tycker är rimligt och begära det av dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle vända mig till dem skriftligt och begära pengarna tillbaka. Det finns flera fungerande system på marknaden och så där ska det ju inte behöva gå till. Får jag fråga vilket program det handlar om?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eftersom jag är så pissed på företaget i fråga drar jag mig inte för att hänga ut dem i rent konsumentupplysande syfte. De heter Cidenco. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|