Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Referer.org

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-10, 15:27 #1
Ulwen Ulwen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Nykomling

Hej!
För några månader sedan sökte jag en bra tjänst som skötte om tillbakalänkar automatiskt och hittade då rekommendationer här om Referer.org.
Kikade på sidan och deras tjänst verkade ju både bra och gratis. Sagt o gjort så lade jag in deras script på min förstasida och lade även till en osynlig direktlänk. Det är nu snart tre månader sedan och fortfarande har absolut ingenting hänt, trots att jag vet att många länkar till sidan (och jag har klickat på dessa länkar). På deras sida får jag bara svaret att sidan inte finns i deras databas.
Jag har kikat och grubblat men inte kommit på vad som är fel och undrar nu om det möjligen finns någon hygglig själ här ute som kan titta på min sida och se vad jag gjort för fel med Referer.org. De flesta här verkar ju få det att fungera bra. Tilläggas kan att script INTE är min starka sida =)
Adressen är http://www.noblesse.se

mvh Ulwen
Ulwen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-11, 13:40 #2
Nykomling

Nykomling

Eller kan någon möjligen tipsa mig om ett liknande script som faktiskt fungerar.
mvh Ulwen
Oläst 2006-09-11, 18:05 #3
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem
Blackexs avatar

Jag använder själv Referer.org och har inte haft något problem.

Den sida som du har Referer.org scriptet på heter body_index.html. Så vitt jag förstår kommer det inte upp någon lista på den sidan eftersom ingen länkar till just den sidan.

Mitt råd till dig är att sluta använda frames. Förutom att Referer.org kommer börja fungera så gör det även att dina sidor kommer att bli indexerade av olika sökmotorer.
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-11, 19:06 #4
Nykomling

Nykomling

Tack! Det förklarar en hel del. Men nog måste det väl finnas någon tjänst eller något script som klarar av att fixa detta trots frames? I annat fall får jag börja göra det manuellt *suck*

Sidorna finns redan indexerade, även om det givetvis tog lite längre tid pga ramarna. Men jag gillar frames i det här fallet så de får nog bli kvar.

mvh Ulwen
Oläst 2006-09-12, 09:00 #5
Blackexs avatar
Medlem

Medlem
Blackexs avatar

Visst, dina sidor är indexerade. Men kommer man från google så förlorar man hela din navigering. Klicka på valfri länk så ser du vad jag menar:

http://www.google.se/search?q=site%3Awww.noblesse.se
Oläst 2006-09-12, 13:12 #6
Nykomling

Nykomling

Men det är lätt fixat, har bara inte prioriterat det.
Det borde ändå gå att få Referer.org eller liknande att fungera för en hel domän. Eller är jag helt ute och cyklar?
mvh Ulwen
Oläst 2006-09-12, 13:23 #7
Blackexs avatar
Medlem

Medlem
Blackexs avatar

Varje gång du klickar på en länk så följer det med information om vilken sida du kom ifrån, dvs referrern. Det är den informationen som Referer.org känner av. Om länken inte går till den sida som Referer.org-koden finns på så fungerar det inte.

Men själv har jag koden både på min huvudsida och på flera undersidor, och det fungerar bra. Jag har också fått fler ingående länkar till mina undersidor tack vare detta. Så ur det perspektivet fungerar det för en hel domän.

Det är möjligt att det finns något annat verktyg som läser av alla referrers till en viss sida och visar upp dem på en annan sida. Jag tror att det är det som du letar efter. Dessvärre känner jag inte till något sådant verktyg. Men nån annan kanske gör det??
Oläst 2006-09-25, 00:30 #8
Nykomling

Nykomling

Löste den gordiska knuten och länkar manuellt istället... Trist o jobbigt men det fungerar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017