FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Driver en e-butik och använder Levonline, har alltid mer trafik än vad som ingår i abonnemanget och nu senast för Aug månad hade jag en trafik på 65 GB, vilket jag nu fick en räkning på 1650:- suck! Någon som har något tips om vilket webhotell jag bör byta till? Tacksam för svar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
titta webhotellsguiden finns nog en del.. o 65gb trafik va inte så mycket.. 1650kr för den trafiken låter sjukt,
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar! Ska kolla i guiden. Visst är det sjukt mycket pengar för så lite trafik!?
Men fler får gärna rekommenadera webbhotell som kan passa... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många vettiga hotell som inte blåser kunderna på stora summor på extra trafik. Är mycket farligt ligga på sådana om man skulle få mycket trafik och får extrem fet räkning.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag hamnade i samma fälla, köpte hotell hos WPSYD, det ingick 5 GB å utan att jag visste att min sida drar mycket så fakturerade de mig för 50 kr per varje GB jag översteg. Blev över 2500 kr för ca 2 veckor.
Det fulaste var att de skickade inte nes en faktura som de gjorde när jag beställde hotellet från sitt företag, utan direkt från deras inkasso ombud, med en gul lapp påklistrad om att man ska betala direkt dit osv osv. Fult som stryk... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Flygirl: Det är inte så konstigt att du drar så mycket trafik. Inga av era produktbilder är optimerade. En thumbnail skall ligga nånstans på 5000 bytes, alla era bilder ligger runt 35.000-50.000 bytes vardera. Varje gång någon går in på er sida så laddas alla dessa bilder, samt varje gång någon går in på en underkategori. Detta drar OTROLIGT mycket bandbredd i onödan.
Du måste alltså optimera alla dina produktbilder eller be någon annan göra det, då kommer dina kostnader minska drastiskt. Klaga inte på webbhotellet först. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja usch, verkar som fler hamnat i samma skit. Trodde ändå att Levonline var ett respekterat webbhotell men men. Nu är det dags att byta och det illa kvikt! Men jag tycker att det är en jungel det här med att välja rätt, när man inte har någon erfarenhet av de olika..Så tips, ja tack :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wojt - Aha, det hade jag ingen aning om. Hur gör jag det då ;-) ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|