FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min bror ringde mig och frågade om jag hade hört talas om mailinblack och förklarade att han råkat ut för det när han mailade något utländskt företag och han undrade om jag hade någon svensk eller engelsk lösning som liknade http://mailinblack.com
Om jag förståt det hela rätt fungerar det som så att man registrerar sig hos dem betalar ett visst per månad eller va det var och då blockas ALLA mail som skickas till din mail i deras system och då får den som sände mailet som blockades ett svar där dem får gå in och registrera sig för att bli unblockad och då kommer mailet till den som använder detta. Så på detta sätt stoppas ju alla spam mail för hur många spamare kollar och registrerar sig så där för alla användare man spamar till. Finns det liknande andra lösningar, någon som testat? Hur svårt är det att göra ett sådant här? Någon som kan POP3 protokollet och kan göra någon slags webmail historia där man registrerar sitt pop3 konto eller använder DNS med MX och riktar hela domänen till tjänsten? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Låter jobbigt. Jag hatar att registrera mig överallt. Jobbigt nog att registrera sig på varenda forum man ska skriva på, sen alla andra webbplatser.. finns bättre spamlösningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wojt: ge mig en bättre lösning är du snäll... jo jag kan hålla med om att registrera sig är jobbigt men nödvändigt, jag spärrar ca 10 olika e-post adresser per dag i Outlook pga spam.... har en lista på nu säkert över 300st e-post adresser och det bara ökar med 10 st per dag nu det blir inte mindre utan mer spam sedan går det vissa dagar man knappt får något alls.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt tips är att använda Greylisting ( http://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting ). Fungerar ruskigt bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instämmer att Greylistning funkar ruskigt bra. Det är den rätta vägen att gå tror jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
jag har haft min email sedan 1997 och får nu ca 400 spam om dagen. ett par spam kanske slipper igenom per dag men 2-3 spam mot 400 om dagan är ok :-) sedan använder jag thunderbird för email.. och det inbyggda spamfiltret där är ok.. även norton antivirus har spam/virus filter.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Finns ju som sagt spamfilter lite här och var. I ditt antivirus program eller ditt webbhotell tex. Greylisting och spamassassin är snuskigt bra.
Något registrera sig fiasko skulle jag ALDRIG tvinga på användare om de vill maila mig. Det finns även lösningar där man måste bekräfta sitt mail genom att en länk skickas tillbaka som användaren får klicka på för att verifiera att det inte är spam. Vet dock inte vad det heter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|