Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PSMS alternativ runt om i världen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-16, 21:32 #1
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Hej,

Jag driver en liten privat sida som börjat äta lite bandbredd och därmed kostar lite i hosting, drift och underhåll nu och tänkte att jag kan ta emot donationer av mina besökare genom sms och liknande. Jag använder mig redan av paypal men det är ju inte alla som har detta eller vill använda det. Då jag sett att en del andra sidor tar emot donationer genom sms och liknande så tänkte jag att det skulle vara smidigt att använda sig av och även kanske telefonbetalningar. Men nu har jag ett litet problem dock och det är att dom svenska aktörer jag tittat på inte fungerar med speciellt många länder alls, oftast bara 10-15 st och då oftast begränsat till Europa. Finns det någon större internationell aktör i stil med MOSMS.Com som kan leverera det jag vill ha?

Jag har besökare från alla möjliga länder i världen och visst förstår jag att det är svårt att hitta någon som täcker alla länder i hela världen. Men hade gärna sett om det fanns ett alternativ som täcker en större del än dom aktörer jag kollat på. Då sidan drivs privat av mig finns det heller inte så stora pengar att lägga på diverse anslutnings och startavgifter för tjänsten så ett alternativ som bara tar ett par % av sms beloppet är ju bäst, självklart skall det gå att få ut pengarna på något lämpligt sätt med.

Någon som vet något, tar gärna emot förslag om det finns något liknande fast för fasta telefoner osv?

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 21:36 #2
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Har tyvärr inget förslag på aktör, men att hitta någon som tar "ett par procent" kan du glömma. Räkna med att nästan hälften går bort.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 21:44 #3
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Lindahl@Aug 16 2006, 21:36
Har tyvärr inget förslag på aktör, men att hitta någon som tar "ett par procent" kan du glömma. Räkna med att nästan hälften går bort.
Jo att dom tar mycket det vet jag, har haft att göra med bland annat mosms tidigare och där försvinner ju en del procent. Så det lär ju inte vara mindre som försvinner när man vill komma åt såpass stor marknad heller direkt.

Vad man menar med ett par är ju relativt så att säga.

Mvh,
Viper
Oläst 2006-08-16, 23:21 #4
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Hmm, vad hindrar att du skaffar ett Paypalkonto eller liknande? De flesta har kreditkort idag....
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 23:44 #5
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by hedberg@Aug 16 2006, 23:21
Hmm, vad hindrar att du skaffar ett Paypalkonto eller liknande? De flesta har kreditkort idag....
Om du läser ordentligt så skrev jag att jag använder mig utav paypal idag men att alla har det inte eller drar sig för det där med kort, sen är även min målgrupp i dom yngre åren och dom har inte alltid Visa eller liknande. Därför hade det varit mycket smidigare med tex sms och liknande som jag tror dom flesta kan hantera.

Mvh,
Viper
Oläst 2006-08-17, 13:34 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Publicera IBAN och BOC koderna så kan alla skicka pengar oavsett var i världen de håller till, alla banker i världen är anslutna till IBAN/BIC-systemet (SWIFT-systemet).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 17:25 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Aug 17 2006, 13:34
Publicera IBAN och BOC koderna så kan alla skicka pengar oavsett var i världen de håller till, alla banker i världen är anslutna till IBAN/BIC-systemet (SWIFT-systemet).
Jo jag har funderat på att göra detta med, och det får väl bli något sådant istället helt enkelt. Om ingen annan har någon smidig lösning?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017