FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej kära kollegor
![]() Tänkte begära en del information om mig som privatperson hos bl.a. polisen, kreditbolag mm. Det var trotts allt ett tag sen man gick ut skolan och det mesta sitter väl inte riktigt kvar där det ska.. Min fråga är ifall någon av er vet vilken lag man kan hänvisa det o hur man ska formulera det på ett fins sätt. Googlade o hittade nåt men vet inte om det riktigt stämmer.. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bör räcka med att du hänvisar till din rätt att en gång per år utan kostnad få ett utdrag avseende dina personuppgifter från registret.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du behöver inte betala för tjänsten jag hänvisar till, men om det är som förut får Du formulär som är korrekt utformade som de vill att Du ska skriva på och returnera. Där har Du formuleringen!
![]() (Jag hittar inte vem som är ansvarig för verksamheten, på siten. Kanske jag sökt för lite? Jag avskyr anonyma aktörer som säljer eller erbjuder tjänster. Kring 1999 fanns det i alla fall något som hette Svenska Registerbesked som körde detta koncept. Att de tog fram alla viktiga register om en mot en avgift. Vid sökning på domän ovan kommer denna info: :huh: Domän: dinapersonuppgifter.nu [Querying mib.registrera-doman.com] [mib.registrera-doman.com] The GeekTools Whois Proxy has encountered an error: Unable to connect to the specified registry whois.nic.nu. Exiting." och samma med .com verkar vara uppköpt för att säljas.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara att skriva ett brev till den du vill ha registerutdrag ifrån (måste dock vara pappersbrev, eftersom din underskrift krävs)...
Så här kan du skriva en ansökan om registerutdrag: Till.............................................. ............................ (Myndighet, företag, organisation) Härmed ansöker jag om information enligt 26 § personuppgiftslagen (1998:204). .................................................. ......................... (Ort och datum) .................................................. ........................ (Namnteckning) .................................................. ....................... (Namnförtydligande, personnummer och adress.) saxat från: http://www.datainspektionen.se/frago...ter/pul4.shtml |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tusen tack grabbar, ni är bäst!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
och jag sämst??? :´(
Hälsningar mistress |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte??? det har jag utgått ifrån? Eller att det var en She-wannabe...
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|