FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har en gammal dator eller rättare sagt 2st men den ena vet jag ligger på 450MHz däremot ram vet jag ej men tror det är 64MB SD RAM.
Jag funderar på om man kan göra något med denna dator istället för att den bara står och är ivägen i ett hörn kanske man kan ha nytta av den. Det bästa för mig vore ha den som webserver men jag jobbar ju i ASP och MySQL så helst ska det vara windows baserat OS på den fast frågan är om den skulle klara av att vara någelunda stabil som detta? Jag har haft den i ca 3 år som Router och fungerat utan några större problem men efter flytt mm har jag inte behövt den. Någon som har förslag på vad man kan göra ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Försök byta den mot något annat, och fortsätt så tills du bytt till dig ett hus...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
webbserver, filserver etc låter ju vettigt. Vet att linux skulle klara det utan problem, vet dock inte riktigt hur bra en windowsserver ligger på den...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mängden ram är i minsta laget men för testbruk så skulle den klara W2K och MySQL. Inte blixtsnabb men den skulle fungera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Funkar med win2k på en sån maskin. Annars, tryck den full med billigaste krona/mb-ratio idediskarna du kan hitta och smecka ihop till en raid5-volym och kör den som backup/fil-server. Det är aldrig dumt att ha riktigt mkt disk och dessutom veta att ens filer inte försvinner bara för att en disk rasar (tex om du tar backuper dagligen på dina grejer så kan du med gott samvete låta dem breda ut sig riktigt ordentligt).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tackar för förslagen och tar gärna emot flera
![]() Jag funderar på att installera Linux Debian med Apache och ASP till det samt MySQL.. osv och se hur det fungerar annars blir det nog win2k |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har något liknande som server hemma. Osäker på exakt vad det är, men jag tror jag köpte den datorn ny 1997 och då var den state of the art.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|