FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Wojt
Vi har ju lag på frikonkurens i Sverige ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan kan det ju också ha synergieffekter dvs att du lär dig saker genom att jobba med det egna som du kan ha nytta av på arbetsplatsen, men är nog inte så populärt ändå. Om du har en enskild firma kan du antingen ha ett separat konto för firman eller ha det på samma som ditt privata. Det du skattar för är överskottet i firman, dvs inkomster minus utgifter. Så om du ett år har haft inkomster på 20000 och utgifter på 15000 betalar du skatt på 5000kr... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Gå en starta eget kurs, det är det bästa du kan göra, man lär sig jättemycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jake
Jätte tack för ditt svar. Om jag tjänar 20.000 SEK och tar ut det i lön? då borde jag väl få skatta som alla andra anställda på andra företag? Men om jag startar nu och inte tar så många uppdrag resten av året och min lön uppgår inte över 16.500 SEK då slipper jag väl skatt om jag tar ut allt? Eller har jag snurrat till det helt? Tack ännu en gång! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du ska söka starta-eget-bidrag är det viktigt att du inte ansöker om F-skatt eller registrerar in företaget förrän du blivit beviljad bidrag!
Fick själv inte starta-eget-bidrag för några år sedan eftersom jag en vecka tidigare ansökt om F-skatt. Damen på AMS tyckte dessutom att det var lite kul att jag trodde jag kunde få bidrag när jag redan hade F-skatt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|