Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

NetIT co-location

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-05, 06:58 #1
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Hej, Har kollat runt lite efter leverantör av co-location och hittade då NetIT i Falun som verkar prisvärda.
Är det någon här som har erfarenhet av detta företag?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 08:21 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Om du bor i Falun eller dess närhet kan jag tänka mig att de är ett rätt bra val. CadCompetence i Borlänge kan möjligen vara ett alterantiv.

Så vitt jag vet har de bara Song som internetleverantör och Song är kanske inte det mest stabila valet även om störningarna i Falun ser ut att ha varit få och korta.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 13:39 #3
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Tycker dom ger ganska lite information om tjänsten. Står inte hur mycket trafik du får, port, SLA, UPS etc
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 15:43 #4
lars lars är inte uppkopplad
Medlem

lars lars är inte uppkopplad
Medlem

Jag har haft servrar hos NetIT i Falun (har det inte längre, eftersom jag inte har kvar min hostingverksamhet, utan nu sysslar med annat. Hade jag bott kvar i Dalarna hade jag använt dem till nuvarande verksamhet, men eftersom jag bor i stockholm vill jag ha maskinerna där också).

Jag har bara gott att säga om NetIT. De är trevliga (nog så viktigt) och erbjuder stabila drifttjänster. Deras hallar är moderna och rejäla - men central UPS, och under den tid jag var kund var det aldrig några större avbrott. Deras transit-leverantör är Song, och de sitter väldigt centalt i deras nät, så det är inte så många punkter där det kan bli fel. De har vad jag vet redundans inom Songs nät, och hade i alla fall förut planer på att ta in ytterligare en transit-leverantör.

Priset på deras sida var väldigt lågt, så jag vet inte vad som ingår där. Men ett tips är att ringa och prata med Mats på NetIT, så får du säkert en bra offert.

Vill du ha maskinerna i Dalarna kan även CadCompetence i Borlänge eller Cepus i Säter vara alternativ. Har haft servrar hos båda dessa, men eftersom jag inte vet hur deras nuvarande serverrum ser ut så kan jag varken säga bu eller bä, men en kvalificerad gissning är att NetIT har bäst hall.

(sen har även glidecom och bahnhof hallar i Borlänge, men dessa vet jag inget om)
lars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 18:55 #5
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Tack så mycket för svaren!
  Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017