FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla!
Givetvis tycker vi det är olyckligt om ni upplever programinformationen som otydlig. Här måste vi givetvis se över hur vi kan bli tydligare. Det är därför bra om ni mailar in sådan information till oss. Utan att gå in på specifika kunder så är det viktigt att ni läser programinformationen innan ni börjar lägga upp annonser och textlänkar. Det är också viktigt att ni jämför olika program i samma bransch för att få en uppfattning om vad som kan fungera bäst på just er webbplats. Citat:
Mvh, Joakim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker att radioaktivitet har en poäng (även om jag håller med clonix att rubriken är lite väl aftonblads utformad).
Bra Joakim/TradeDoubler! Ni har ändrat Bokus informationen. Men AdLibris information är fortfarande otydlig. - Tittar man på översiktssidan så står det fortfarande 5% (ingenting om att det endast gäller ibland). Tänk på att alla går inte in och läser all information. Även om ni uppmanar oss att göra det här på detta forum så står det inte någonstans på sidan att man skall gå in och läsa informationen. Det enda man måste läsa och godkänna är avtalet, och där står det inte heller någonting. - Tittar man på informationssidan för programmet så är det fortfarande otydligt. Villkoren är endast skrivna i ingressen och med liten text. Jag tror att det är detta som radioaktivitet menar är problemet. - Och vad händer om en ny kund gör flera beställningar vid samma tillfälle? Är det endast den första beställningen som gäller då? Varför får man inte tillgodogöra sig alla ordrar för en ny kund? - Och vad händer om man skickar besökaren till en annan sida än hemsidan? Enligt texten så får man inte betalt för det. Men i annan text uppmanas man att djuplänka. - Vad har AdLibris för definition av kund. Om personen har registrerat sig sedan tidigare, men aldrig har handlat något. Räknas han då som kund? Det kan låta självklart, men olika företag har olika definitioner av vad en kund är. Jag har arbetat som konsult i företag där definitionen av kund har sett olika ut i olika avdelningar. - Är det möjligt att få bättre villkor? Vissa verkar få betalt per klick, andra inte. Vad krävs för att få bättre ersättning? Korten på bordet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
OBS! Bluffen består i att man får intrycket av att man kan tjäna pengar med AdLibris. Men i verkligheten går inte det för de har redan alla kunder. Citat:
Citat:
TradeDoubler: Var ärliga mot era affiliates och mot er själva. Skriv nu tydligt ut vilka villkor som gäller för AdLibris program. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En sale är en sale är en sale. Jag brukar köpa mina böcker på bokus av gammal vana, men om jag blir refererad dit via en bokrekommendation så är det ju självklart att websiteägaren skall få procent eller en fast ersättning på köpbeloppet oavsett om jag är ny eller gammal kund.
Att gömma undan sådan information är bara fegt och helt rätt att de får lite skit för det här på WN tycker jag. Vem fan läser det där.. vi är ju upptagna med att koda webbsidor, inte sitta och smygnjuta av legalese-porr. Ingen har sagt att adlibris är skit, bara att de har taskiga vilkor som de inte ens själva verkar stå för eftersom det står såpass undangömt som det gör. Lägg ner med trackandet på radioaktivitet :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det inte konstigt att TradeDoubler ändrade Bokus sida, men inte AdLibris sida? Det bekräftar det som jag säger. AdLibris sida är medvetet uppbyggd för att vilseleda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Varning för AdLibris bluffen" var en bra rubrik.
Det här är ett webmasterforum först och främst, och till för oss. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|