FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kvalitetsnivån på lycos VPSer lider med dålig redundans tycks det:
Länk Kortfattat: Något de kallar en "filer" har krashat och det tar 12 timmar att få upp sådan på nytt. Troligtvis är stora mängder kunder påverkade. Hela arbetsdagar kan gå förlorade för kunder. Min egen VDS ser jag som min egen lekplats, och tydligen ska man inte ha högre förväntningar än så på tjänsten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gillade inte riktigt tonen på lycos personals sista inlägg, stor text, röd text..
Jag tror folk förstår att dom jobbar på det, men att "skälla" på sina kunder är väl aldrig bra.. Ush.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Filer == DIskarray/filserver på Sprayspråk (förmodligen någon Netapp-hink). Om den rasat så till den grad att RAID5an måste byggas om förstår man att det tar tid (samt att det inte går att skynda på).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har Spray VDS och låg nere i 14 timmar. Det är en hackig tjänst. Den droppar inte sällan ifrån en halvtimme här, en timme där. Under de 14 timmarna fick jag inget svar från supporten.
Nu har vi fått nog och ska byta hotell. Jag är ny som webmaster! En fråga: kan man generellt inte riktigt lita på virtuella servrar? Jag hoppas inte att det är vad som är problemet. För jag tycker virtuella servrar är en genial idé för att utnyttja resurser bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Virtuella servrar är förhållandevis ovanliga bland svenska aktörer. Spray är inte direkt kända för kvalitet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hur mogen är virtualiseringstekniken? Framtidens webbhotell är rimligen i mycket stor utsträckning virtuella, eller hur? Jag tänker på det ökade stödet i AMD:s och Intels processorer. Men hur är det idag? Varför används inte tekniken mer redan nu? Är det för att den är så ny? Eller finns det en hake någonstans? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tekniken fungerar normalt bra, har testkört olika lösningar och fungerar bra.
Men är en dyr inköpskostnad för vettiga servrar kostar mycket samt är svårt att trycka in förmånga kunder per server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan meddela att vårt spray vds-konto är nere igen. Sedan klockan 20.43. Nu är klockan 22.13.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Obs! Beröm! Efter att jag påpekade felet på "reboot"-meddelandegruppen, så fixade de det genast
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|