FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inskaffat en ny burk som kommer ligga hos PRQ.
Jag undrar om något webbhotell här erbjuder en tjänst där ni speglar allt innehåll på min burk ifall den skulle *host* gå ner. Om inte, så antar jag att jag är ute efter en extra burk. Ingen enorm trafik kommer existera, då den endast ska göra backup-kopior kontinuerligt så jag kan slå upp sajterna igen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår inte din fråga riktigt. Letar du efter webbhotell som tillhandahåller access över rsync eller webbotell där man kan köra en rsync-klient?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
En vps är väl ett bra alternativ om du vill ha spegling. Då har du ju en sekundär dns också...
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kika på www.rsync.net - de har en rätt intressant tjänst som kan passa dig. I princip är det lagringsutrymme (även speglat hos dem) som du kan komma åt på ett flertal sätt.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så ifall något händer kan jag slå upp det hela relativt snabbt & jag vill inte att denna tjänst ligger på samma nät/hall som min egen burk ifall Ulf Göranzon får för sig att leka Stalin. Sen vad man kallar det, VPS, blaha whatever, bryr jag mig mindre om. Bara det fungerar. Sen är förtroendet viktigt, jag vill inte att min data ligger på någon hobbyserver. Det måste vara ett seriöst företag bakom det hela. Nu finns det väl gott om dessa seriösa företag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur mycket utrymme handlar det om som ska speglas 2 ggr / dag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Räkna på ca 1 gig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En kvalitetetstjänst med lina och utrymme borde hamna runt tusenlappen i månaden...
Betänk att du kommer att behöva ha lite trygghet - det skall funka i alla väder, det har ju inte PRQ gjort direkt... Finns ju många som kan erbjuda tjänsten här, fråga Jonny...
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänk på att det är nästan helt meningslöst att bara backupa sina filer till en sekundär position. Man måste även hålla de senaste dagarnas versioner av filerna samt helst ett par checkpoints längre bak. Antingen så får man använda versionshantering av backuperna eller ett eget system för att spara senaste veckans versioner + senaste månadernas.
Har man bara en version av backupen som en enkel rsync erbjuder så blir den kopian fort värdelös om exempelvis ett par filer skrivs över felaktigt och detta inte märks direkt. Jag tvivlar inte på att jonny etc här kan erbjuda den tjänsten, men det är inte samma sak som att kunna erbjuda rsync access till ett skal med 1gb utrymme på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som jag fattade det så var Johan ute efter att ha sina prylar speglade.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|