FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej och välkommen på mig.
![]() Jag har sökt och inte hittat mitt problem. Det är min FrontPage som har ballat ur. Säkert superlätt fel, men jag vet inte var jag skall leta. Jag gör min sida i FP och helt plötsligt så sparar inte FP'n bilderna! Själva sidan blir sparad som vanligt, text, länkar o dyl, men bilderna hoppas över! Någon vänlig själ som kanske har en susning om vad som felas? Själv trodde jag att det var datorn som fått någon skum liten virusgreja eller något, så i helgen här har jag formaterat och gjort fint, men inte sjutton hjälpte det mot det som drabbat FP'n. Skall säga att jag i snart två år har laddat upp bilderna med FP'n och jag har aldrig haft några som helst problem med den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja man brukar ju bli galen på FrontPage så man använder det inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag som blev så glad över att jag hade fått svar och så var det fel svar! *gråter en skvätt* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Du länkar in en bild på sidan i Frontpage. När du sparar sidan mot webservern, så ska Frontpage ladda upp sidan och bilderna. Det är inte någon inställning? Nu har jag aldrig använt Frontpage så, utan föredrar starkt Macromedias produkter. Allt mer eftersom vi håller på att gå över till Mac på jobb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det går inte att högerklicka på bilderna och skicak med dom till servern eller nått??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det låter som du använder dig av FPs webbpubliceringskommando.
Om du har gjort på exakt samma sätt hela tiden och inte förändrat något i ditt sätt att arbete, dvs samma mappar på den lokala datorn som på webbservern, samma typ av filnamn, etc skulle jag titta lite på om det har blivit någon förändring på ditt webbhotell. En del webbhotell har inte stöd för FP publiceringssätt utan det måste aktiveras, det kan tänkas att de gjort någon förändring där. Sedan har du kollat att du inte ligger nära gränsen för utrymmet för servern? Det kan förklara varför texter men inte bilder laddas upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
EN jätte dum fråga verkligen... men det kan inte vara så att utrymmet är slut på servern?
Jag har själv gjort denna tabben och det var pinsamt. Får fortfarande höra det på kontoret ibland. Men men du lär så länge du lever säger dom. //Martin Nygren SerMoIT AB Torsås |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era förslag och idéer, men nope, det är inget sådant.
Jag gör sidorna i FP'n, spar dem till en mapp på datorn och därifrån laddar jag upp dem via ett FTP-program. (Är nog inte lika proffsig på att uttrycka mig som vissa av er, men ni fattar nog.) På servern (webbhotell) har jag nästan tomt, så det är inte det heller. Det är så satans, f'låt, skumt. Jag har i flera år endast använt FP'n och aldrig haft problem med den. Och när inte ens en formatering hjälpte... vad sjutton har hänt? Skall också säga att jag har testat två olika versioner av programmet. Men näää. Stendött på spara-bilder-grejs-fronten. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm
Då får vi ta det så här. Blir bilderna verkligen uppladdade på servern, dvs du ser att de ligger där i mappen med ftp-programmet? Har du ett rött kryss på sidan där bilderna skall vara när sidan är uppladdad på servern? Har du kontrollerat att sökvägen verkligen stämmer i textfilen mot bildernas verkliga plats, så det inte finns en referens ned till din lokala dator? Bilderna du har inte börjat använda en versal i början av filnamnet på dem eller mellanslag? Det är inte jpg-bilder som du har i CMYK-färg? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|