FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har idag Telia telefoni och Bredbandsbolaget för Internet access. Provade för ca. 1 år sedan bredbandsbolaget som telefonileverantör med väldigt dåliga erfarenheter. Nu är det igen dags att titta på en lösning men kraven ser lite annorlund ut idag.
På bl.a. Digisip så står det att det kan vara problem med BBB och SIP-lösningar. Erfarenheter?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kör man istället Nat;at fungerar det prima. Detta gäller alla övriga telefonioperatörer, inte bara Digisip. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för det snabba svaret.
Jag kör NAT via min firewall burk (M0n0wall) och klienten kommer givetvis finnas bakom denna. Men skulle detta hjälpa? Måste jag inte forward'a vissa portar till min klient? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har dock inte BBB men vet sedan förut hur dom bråkar i nätet ![]() Kör på Digisip, det kostar nästan ingenting och stabiliteten är otroligt, telefonjour dygnet runt också (callcenter) som fungerar bra. Den del av JX telefonväxel som är digisipbaserad har 100% upptid medan Rix-delen har urkass upptid och funktion, usch och fy för Rix säger jag, iallfall hur dom fungerar just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Vi kör IP till 11 personer, 1 växeltelefon och resten vanliga IP telefoner från Cisco.
Aministreras av weblink www.weblink.se Fungerar kanon, operatör: Sting Networks. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|