FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har kollat runt på webhostingtalk och lite andra ställen men det känns som att det inte går att få någon klar bild om vilka webbhotell som är stabila.
Det jag är ute efter är ett webbhotell för en internationell sida som erbjuder minst 500MB utrymme och 20GB bandbredd. Det handlar inte om vuxenmaterial så det är inte ett måste att de tillåter sådant. Sidan kommer att vara databasdriven med minst två databasförfrågningar per sidvisning. Åtminstone 2000-3000 besökare om dagen är att räkna med i ett tidigt skede. Kvalitén är viktigare än priset men det bör självklart inte kosta mer än nödvändigt. Vill endast ha svar från de som har erfarenhet av att driva en sida i denna skala. Mvh Vincent
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
För stabilitet och möjlighet att växa (när det gäller amerikanska webbhotell) rekommenderar jag en VPS hos ServInt. Då har du kapacitet så det räcker, och en support som är känd för att svara bokstavligen inom 5 minuter, dygnet runt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tackar för tipset men det känns lite väl tilltaget i det här stadiet...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
VPS ligger inte så mycket dyrare än ett shared konto hos vissa, så är ett bra val.
Men om du inte har kunskap/tid att sätta upp något själv så lär nästan alla Webbhotell erbjuda det du söker. Var inga extrema behov du har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet att det finns många webbhotell som erbjuder detta =) Söker som jag skrev efter några som har praktisk erfarenhet av dem.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
3000 besökare om dagen, 3% ctr, 20 cent klicket => 540 usd i månaden. Du får en celeron (jajaja :P) i usa för < 160 usd / månaden med massa bandbredd, alldeles lagom stora diskar. Valfritt os osv.
Det är kärlek, du behöver aldrig mera ringa supporten. Console-access via java-applets, remote reboot. Åh. Jag blir helt till mig! Varför engagera andra när du kan vara din egen husbonde, stå på egna ben osv osv. Allt som krävs är bara ett par års unix-erfarenhet, det har väl alla.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför skaffa egen server när vilket hyffsat webbhotell som helst duger? Sorry att jag inte har något erfarnehet av att driva sajt i storlek "denna skala", men du kan nog lugnt skaffa ett vanligt webbhotellkonto på vilket hyffsat webbhotell som helst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Listan kan bli lång, men ett gäng starka argument;
- Inga problem när din tjänst växer - går det riktigt bra så skaffar man bara en kraftfullare server som databas-server. - Kör flera projekt på samma server. Helt plötsligt kan du lägga allting på en burk och du har möjligheter att gratis testa nya idéer, istället för att behöva ha tio olika webbhotellkonton spridda över världen. - Inga begränsningar på grund av säkerhetsskäl. - Du slipper oroa dig för spionage av webhotellägare, andra kunder på webbhotellet. - Du kan enkelt ordna med egen backup av känsligt material hem till dig själv. - Du kan konfigurera webb-servrar för att på bästa sätt betjäna just din site. - Statistik, logga precis så som du vill, använd vilka program du vill för att analysera logfiler. Och det är ju egentligen bara början... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänk att folk har så svårt att läsa vad man skriver =) Allt det här vet jag redan men tack ändå, det enda jag fått hittills är mail och pm från webbhotell som vill ha mig som kund.... Det jag är ute efter är än en gång kunders erfarenheter, vill gärna hamna på ett bra webbhotell direkt utan att det går slött eller blir krångel med resurser eller annat.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Helo,
kör http://www.aktivhund.se hos http://www.sajthotellet.com utan problem. Har legat där sedan hösten 2003 med den siten ... Vi har ca 2 - 3 k besökare per dag (helger något lägre), >30k sidvisningar. Stadigt ökande då vi varje månad får in ca 100 - 200 unika besökare till ... Vid högtrafik har vi mellan 150 - 200 besökare online samtidigt .... nadas problemas. [uppdaterat] Har lagt upp alla mina "nyinköpta siter" där också. Kan inte tänka mig en annan hosting, rädd för problem, när man vet hur det bör skötas ![]() [/uppdaterat] cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|