FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har kikat runt lite på olika Co-location men hittar inget till "vettigt" pris för tower,
Har man 1u rack kan man få hyffsat billig co men så fårt man har tower drar det iväg till det 3-dubbla nästintill, Ngn som har bra tips på Co för miditower som inte kostar skjortan? Just nu har prq iaf billigaste som jag kan hitta, 500 + Moms |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inom sveriges gränser hittar du knappast något billigare, inte om du ska ha hygglig kvalite iallafall vilket du absolut får hos prq. Tror inte jag haft något längre avbrott alls bortsett från 1-2 utannonserade nattetida underhåll.
Mini-colocation för 200:- / mån är oerhört prisvärt om man har en sida som klarar sig med en lite slöare burk. En mini-itx plockar du ihop för ca 3000kr med hyggliga (allt är relativt) prestanda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En vettig 1U-server kostar inte speciellt många kronor heller. Dell har varianter från cirka 6 000 kr och då har du riktiga serverkomponenter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi tar inte mot towerlådor för närvarande, vilket möjligtvis inte framgick jättetydligt av hemsidan... Vad du dock kan göra är att skaffa ett billigt 2U ATX-chassi (t.ex. Chieftec) och monterar över prylarna i det - om du inte har femtioelva diskar eller så bör det inte vara några problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Helst vill jag ju ha grejerna i ett rack chassie.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du räknar kostnaden för tower server mot exempelvis 1U så har du sparat in kostnaderna på att köpa en DELL server efter 1 år.
1U Supermicro chassi går köpa för 1200 exkl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Deltaco har, eller har haft ett billigt 2U som funkar rätt nice, runt 1500 har jag för mig det kostade, kika med någon som är avtalskund hos Deltaco om dom inte kan fixa ett, för 1500 spänn får du nog lägga på ett chassi om det ska va nåt att hurra för.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Chieftec isåfall - helt OK chassin (dock problem med PCI-risern med vissa moderkort, men det är ju i princip epidemiskt bland 2U-chassin).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då blir det nog till att bygga om burken iaf då, har iof planerat att göra det ngn gång, Men som vanligt blir det alltid ett "senare" ha ha!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |