FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Är mitt i utvecklingskedet av en ny sida som åtefinns på: http://rosentwig.com/odqvist/index.php
Vad jag vet så kommer större delen av besökarna ligga på en väldigt låg nivå vad gällande datorvana och dyl. Jag har fått vissa riktlinjer hur navigationen ska vara upplaggd från kunden och jag har tillämpat det så bra jag kunnat, nu undrar jag dock om jag skulle kunna få lite feedback från er här på wn om jag skulle förbättra användarvänligheten yttligare. Tar gärna emot kritik på layout, färger, typsnitt och allt annat som kan tänkar förbättras. här är adressen en gång till: http://rosentwig.com/odqvist/index.php Tack på förhand /Daniel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
gillar färgerna och den rena sidan.... gästboken funkade inte för mig men kanske mitt fel....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker att det behövs lite mer färg. Jag tror också att om du ska ha att göra med ovana datoranvändare så ska du göra brödtexten lite större. Annars ser den ganska bra ut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Lite för dålig kontrast kanske på vissa gråa toner på grå bakgrund.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med Surfaren, men tycker annars den är vacker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker också lite större kontraster låter som en bra idé. Menyvalen får gärna lysa upp lite vid mouse-over istället för tvärtom. Annars ser det helt okej ut för en släktforskare (=mig).
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite mörkare text i menyerna så att de syns bättre.
Sen tyckte jag att teckensnittet i brödtexten var lite jobbig att läsa... Annars riktigt snyggt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser inte alls bra ut i Firefox, se bifogad bild.
Annars tycker jag att det ser allmänt blekt ut, och jag håller med om att menyvalen (länkarna) borde bli tydligare istället för att blekna bort när man håller musen över. /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag sitter på FF, windows, och sidan ser bra ut. Det enda jag har att kritisera (som inte redan sagts) är koden. Ser att du bygger sidan med Divar, det är bra.
Men istället för att sätta <div style="....."> ge den ett ID som du styr med en extern CSS-mall. <div id="main"> t.ex. Är du med på vad jag menar? Annars kan jag skicka nån länk till en tutorial. Fördelen med detta är att du då med ett enkelt script kan stänga av all formatering, och det är faktiskt det mest användarvänliga. Då kan du även ha knappar för mer/mindre kontrast, större/mindre text osv. Sidan är grymt snygg, fortsätt jobba |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
PKaze, jag kör med FF men sidan ser inte ut så för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|