FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej
Jag kommer inom kort att lansera en ny sajt, redan från start kommer det att finnas en hel del innehåll på den. Givetvis vill jag ha möjlighet att stoppa in annonser från dag 1. Hur ska jag göra för att bli godkänd som affiliate på tex TD och Double. Sajterna är ju inte publika ännu vilket medför att det inte går att bedöma min sajt. Går det på något vis att skriva en kommentar så att de som ska granska kan logga in på sajten med användarnamn/lösenord. Alternativt, är det OK att lägga upp en tillfällig adress till sidan, typ qazddjdgk . sajt . se och sedan, när sajten släpps ändra? Om man blir "ej godkänd" på TD, finns det ingen möjlighet att söka igen, på nytt vid ett senare tillfälle? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
På både TD och Double gäller det att ansöka om ett konto först när det finns en fungerande site.
Vad gäller TD så måste du ansöka om ett program mot en site som finns. Har du fler siter så får du ansöka till programen 1 gång per site. Double är det helt annorlunda. Ansök om ett program mot en site som redan finns. När du väl är godkänd för ett program så kan du lägga upp annonsen för alla siter som du registrerat för kontot. Enligt Doubles support är det så man skall göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Börja med innehåll först och ta annonser sedan. Det är inte alls säkert att programansvarig på TD har tid att sätta sig in i varför din sajt är nere eller ful som stryk när han har 100 sajter att gå genom. Som program manager ser man bara sajtens namn och länk. Vill man ha mer info måste man trycka på infoknapp och det är inte alls säkert att managern gör det innan beslut faller. Har man en gång blivit nekad går det inte söka igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Utdrag ur FAQ på Td.se: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Känns lite dumt att lägga in annonser några veckor efter en stor premiär av sajten, eller hur? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Ett säkert kort verkar vara att köra Doubleannonser i samband med lanseringen och sen ansöka till TD. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Hur det funkar med att söka om, om man får nej, känner jag inte till. Men där har robertsson redan uttalat sig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|