| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Men det är klart att om någonstans är ett annat fönster måste man ju referera till det typ någonstans.document.getElementById.... Hur får man en ref till originalfönstret förrresten funkar parent.docu....... eller är det sibling eller nåt annat? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Har inte haft tid på ett tag att vara inne så har inte läst vad ni skrivit. Men jag har ett exempel som jag gjorde: http://www.jennifernilsson.se/test/test.html
Och förresten så kan ni kalla mig hon!
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man ska visst inte ta för mycket för givet.Ett litet förslag: Kod:
<A HREF="popup.html" onclick="oppnaFonsterFunktion(); return false; ">Popup 1</A> <p>Om jag valt tex "Välj 3" i popup 1 ska det stå "Välj 3" <span id="textruta1">här</span>.</p> Kod:
<script type="text/javascript" language="JavaScript1.3"><!--
var fonsterRef;
function oppnaFonsterFunktion() {
fonsterRef = window.open("popup.html","Druckformat","height=200,width=300,top=0,left=100,resizable=yes,toolbar=no,location=no,status=no");
fonsterRef.focus();
}
</script>
Kod:
<select name="select" size="1" onchange="parent.document.getElementById("textruta1").innerHTML = this.value;">
<option value="text för 5">Välj 5</option>
<option value="text för 6">Välj 6</option>
<option value="text för 7">Välj 7</option>
<option value="text för 8">Välj 8</option>
</select>
Har inte provat om det fungerar men du kan ju prova...
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Hehe, jag tog inte illa upp och sånt händer ju!
![]() Tack så hemskt mycket! Ska testa och se om det fungerar, annars hör jag av mig. Saken är den att jag "förstår" koder (oftast ), men kan inte skriva dem själv! Hehe.. eller jo HTML och CSS.. haha Tack igen!
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|