FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare.
Har suttit och snurrat runt lite på nätet, och satt samtidigt och såg vad som kom in som nya annonser på Double. Och såg att www stockholmsdejten se kommit in. Var in på sidan och av en slump hade jag genom "web developer toolbar" i FF stäng av javascript... Vilken fin överaskning massa skitlänkar högst upp på sidan, och jag tyckte de låg fel så jag kollade källkoden och då låg alla de länkarna inom en noscript tag. Alltså bara de med javascript avaktiverat och sökbottar ser det... Räknas detta som spam i sökmotorers synvinkel, visst det är samma sida man ser i båda lägena (alltså innehållet styrs inte av useragent) men ur min synvinkel finns ju länkarna där bara för sökbottar ska följa dem. Sedan verkade det vara liknande på alla sidor som Sailsoft har gjort däribland goldmember se och norrlandskontakten se Kort och gott var går gränsen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bra fråga. Kanske är lite blackhat men den taggen är till för att tillgodose information som sökmotorn inte kan hämta från Javascript. Hur ska någonsin google kunna kontrollera vilka funktioner som är implanterande i Javascript? Enligt många - omöjligt. Det värsta som kan hända är nog att G ignorerar taggen.
Det är inte spam fören Google tycker det... Så det är bara att köra på! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dolda länkar är spam enligt Google.
Det är inte sailsoft som har optimerat dem, det är ett ökänt SEO-bolag som med den typen av optimering riskerar att få sina kunders sidor utslängda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Då får jag backa att inte är Sailsoft som gjort denna typ av optimering, men skulle väl tippa på att de tar in just altus som underleverantör av denna typ av tjänst. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|