FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som har lite koll på ett snabb, enkelt & bra forum (helst free-ware) där det är lätt att ändra så att forumet redan känner av inloggningar, dvs så att man inte behöver skapa ett "konto" till för att använda forumet? Tänkte köra det i en miljö där användare redan är inloggade, och då känns det onödigt att behöva skapa sitt eget konto i forumet också..
Lekte lite med "phorum", men nu orkar jag inte mer.. för mycket kod att ändra totalt, så någon annan kanske har lite tips? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
phpbb är gratis och är väldigt enkelt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kan slå vad om xxx antal kronor om att du inte läste och förstod hela inlägget ovan. Han ville ha ett forum i en miljö där konto redan existerar. phpBB är INGET enkelt att ändra på för detta ändamål. Citat:
Eftersom dom flesta forum är så hårdkodade så att det blir ett helsike att ändra på utan att behöva skriva om delar utav koden. Och med dom ändringarna så kommer säkerligen något säkerhetshål att öppnas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det beror ju lite på den befintliga miljön också. Är det något eget eller är det ett CMS i bakgrunden? De flesta CMS har bryggor till t.ex. phpBB.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan du ta det som ett fastprisuppdrag?? ![]() Jag har labbat med att integrera mitt befintliga medlemsregister med phpBB men kan bara hålla med. Det är inte helt lätt att få det bra. Någon som har lyckats och kan tipsa om sitt tillvägagångssätt?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Forum listning, underforum, trådlistning, citering, ny post, svara. Har tagit mig en dag att göra. (8h). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men förutom templates och flerspråksstöd finns det ju lite bra saker: moderatorer, grupper, låsa/flytta/ ta bort trådar, avatarer, personliga inställningar, smileys, Ip spårning/blockering, blockering av fula ord, automatisk rensning, markering av olästa inlägg, personliga meddelande, bevakning av trådar, admin av delforum, sökning etc etc Jag vet att allt detta också går att fixa - men tid tar det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Är också intresserad av det thorsell efterfrågar - men har heller inte hittat något lämpligt, de avancerade forum man hittar är som ni säger krångliga att implentera i en miljö där folk redan är inloggade...
Kvarstår nästan endast att utveckla själv - och av egen erfarenhet vet jag att forum är bland det tråkigaste som finns att koda ihop... Känns som att det borde finnas lättredigerade forum att enkelt implentera - kan mycket väl tänka mig att betala en summa för det. (Om inte kanske det är bud på att ta fram ett eget och erbjuda andra...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har "löst" det så att vid regisrtering lägger jag till en rad i phpbb's medlemstabell samt stängt av registrering via phpbb. Sen gjorde jag en snurra som la in de befintliga medlemarna i phpbb's tabell.
Krävs inte mycket bakom pannbenet för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi försöker med invision board just nu och det är inte helt lätt om vi nu lyckas hehe
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|