FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har sett att en av mina konkurrenter (som dock har ett ganska mycket vidare koncept) har "glömt" att regga en domän med sitt företagsnamn, nämligen .net.
Det är ju frestande att göra det själv och sen helt enkelt redirecta den till min site. Men lönar det sig? Jag har inte tid att nu lägga in innehåll på den, och jag antar att den inte kommer att komma högt i Google ens om jag söker på just det namn om det är en ren redirect, eller...? Men kanske om jag lägger in lite innehåll? Min enda förhoppning är alltså att någon skall skriva namn.net istället för namn.com eller .se, men vad är sannolikheten för det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Men eh, fult spel? Svinhugg går igen etc. Hört talas om karma?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hört talas om "survival of the smartest"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
om jag då skriver fel så märker jag det ju när jag kommer in på sidan, Sen att hoppas att folk skall skriva fel är väll lite galet sätt att ragga kunder?? haha |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag registrerade en gång ett relativt genrellt domännamn som var likt det som en ökänd "konkurrent" använde sig av. Det ledde till att missnöjda kunder började ringa och gnälla på oss för att de trodde det var samma webbhotell.
Domännamnet var webbhotell med en viss stavning, så behöver vi inte gå in på det mer. Å andra sidan är det en viss Fredrik som äger digikom.se (i alla fall sista jag såg efter); vilket är lite roligt
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ang digikom.se så försökte Eastpoint få tillbaka den via ATF men Fredrik klarade sig och fick behålla domänen.
http://www.nic-se.se/pdf/beslut_digikom.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle låta bli att regga en sådan domän. Förmodligen vill din konkurrent inte ha domänen eftersom de inte reggat den själva, men du riskerar ändå att reta upp dem. Det finns ett stort värde i att hålla sig på god fot med sina konkurrenter. Dåliga relationer leder bara till pajkastning och i värsta fall priskrig. Var vänn med dina konkurrenter. Ni kan säkert lära något av varandra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att registrera den domänen gör antagligen mer skada än nytta så hoppa över det...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|