FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart ska någon driva det seriöst, men det tycker jag inte ICANN gör bra. Dom tjänar massor faktiskt.
För varje domänregistrering tar ICANN 25 Cent och nu ska dom höja det till 50 Cents, nu kommer säkert någon säga att det kostar driva root servrarna. Tycker faktiskt dom olika ISP där servrarna ska stå ska drifta dom gratis och det tror jag dom faktiskt många gör. Enda som lär kosta är väl administrativt arbete, tycker det ska skötas av flera folk från olika länder som dom större ISP men gå under en ledning som styr alla. Inte som Maktmissbrukare som ICANN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Enda ICANN skall göra är att se till att sammanställa all information och se till att administrativt jobb bakom allting fungerar.
Root-servrarna kan ISP's sköta själv, det enda dom stortsett behöver göra är att se till att maskinen är UP2DATE och har en fungerande nätanslutning (ström och uppkoppling). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Sedan tycker inte jag att nya TLD ska vara så dyr kostnad och ta så lång tid. Teknisk sätt skulle man kunna lägga upp en ny TLD på under en minut sedan några timmar tills alla har synkat nya infon.
Allt som har med domäner är ju rent vinstdrivande etc, borde bara vara en registry för alla TLD och håller en grundpris och hög service. Sedan alla landspecefika regler får länderna sätta själva men fortfarande bara en som hanterar alla. Nu finns det massa olika företag som bedriver TLD sedan massa olika registry åt dom etc så blir igentligen onödigt strul och olika service. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|